گزارش روزانه بازار فارکس، 13 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 13 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا و قیمت نفت برنت در طول شب افزایش یافت.
  • دیروز، پیش از انتشار داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در اواخر امروز، داده‌های ISM ایالات متحده بالاتر از انتظارات منتشر شد.
  • گلاپینسکی، رئیس بانک مرکزی لهستان، دیروز در بیانیه‌ای موضع خود در جهت کاهش نرخ بهره را اعلام کرد.

اخبار بازار فارکس، 13 مهر 1403 (4 اکتبر 2024)

  • شب گذشته به دلیل افزایش احساسات مثبت در مورد چین، سهام آسیایی بار دیگر رشد کرد. در سایر نقاط، دلار آمریکا در برابر همتایان گروه G10 به‌طور کلی بدون تغییر باقی ماند، در حالی که قیمت نفت پس از افزایش قابل توجه روز گذشته به حالت ثبات رسید. دیروز، پس از آن که بایدن اعلام کرد که در پاسخ به حمله موشکی اوایل هفته، اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ایران است، قیمت نفت برنت (Brent) تقریباً ۳ درصد افزایش یافت. بایدن گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما هشدار داد که حمله باید متناسب با حمله روز دوشنبه باشد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • شاخص خدمات ISM ایالات متحده به‌طور قابل توجهی بالاتر از انتظارات با عدد ۵۴.۹ منتشر شد، که بالاترین سطح آن از فوریه ۲۰۲۳ است (در مقایسه با پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز ۵۲.۰ و اتفاق نظر ۵۱.۷). تحلیلگران تیم تحقیقات بارکلیز معتقدند که این داده بیشتر «نوعی اختلال داده‌ای» است تا یک سیگنال قوی از تقویت اقتصاد آمریکا، چون بخشی از این افزایش ناشی از نرمال‌سازی فعالیت‌ها پس از طوفان بریل (Hurricane Beryl) در ماه جولای بوده است. فعالان بازار واکنش قابل توجهی به این گزارش نشان ندادند و دلار آمریکا نیز به دنبال آن تغییر چندانی نداشت. (تحقیقات بارکلیز)
    • گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (Non-farm Payrolls) که امروز منتشر می‌شود، نشانه بهتری از جهت‌گیری اقتصاد ایالات متحده به فعالان بازار خواهد داد. تحلیلگران تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که نرخ بیکاری در ۴.۲ درصد ثابت بماند و تعداد مشاغل غیرکشاورزی (NFPs) ۱۵۰ هزار افزایش یابد، در حالی که اتفاق نظر ۱۴۰ هزار بوده است. (تحقیقات بارکلیز).

  • گلاپینسکی (Glapinski)، رئیس بانک ملی لهستان، روز گذشته در اظهارات خود رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره داشت و اعلام کرد که به دلیل انتشار داده‌های ضعیف‌تر در اروپا، بانک مرکزی ممکن است از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ یا زودتر کاهش نرخ‌ها را آغاز کند. این موضع‌گیری تغییر قابل توجهی نسبت به مواضع تندتر قبلی او در جلسات گذشته است، جایی که رئیس بانک بر ماندگاری فشارهای قیمتی در لهستان تأکید کرده بود. (بلومبرگ)
    • پس از صدور این بیانیه، با وجودی که تیم معاملات بارکلیز هنوز گمان می‌کند که بازار در مقابل هر دو ارز یورو و دلار پوزیشنی نسبتا بلند اتخاذ می‌کند، ارزش جفت ارز یورو/ زلوتی لهستان از حدود 4.2950 به 4.3050 افزایش یافت. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 13 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.