پیتر شیف: اقتصاد ساختگی باید بمیرد والا ایالات متحده در معرض خطر نابودی مالی قرار می‌گیرد

پیتر شیف: اقتصاد ساختگی باید بمیرد والا ایالات متحده در معرض خطر نابودی مالی قرار می‌گیرد
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان، هشدار داده است که برای بازگرداندن یک اقتصاد واقعی، باید اجازه داد که “اقتصاد جعلی” فروپاشد، که این امر منجر به زیان‌های مالی قابل توجهی برای بسیاری خواهد شد. با این حال، او تأکید کرد که جایگزین این گزینه حتی بدتر است، چون منجر به کاهش ارزش خود پول خواهد شد. شیف از سیاست‌های دولت و فدرال رزرو (Federal Reserve)، به‌ ویژه پس از بحران مالی ۲۰۰۸، انتقاد کرد و هشدار داد که حباب اقتصادی امروزی که از طریق بدهی تامین شده، حتی بزرگتر از حباب‌های قبلی است.

پیتر شیف هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده در معرض خطر نابودی است

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و حامی طلا، در مصاحبه‌ای با فرانسیس هانت (Francis Hunt) در برنامه The Market Sniper، دیدگاه‌های اقتصادی خود را در مورد وضعیت شکننده اقتصاد ایالات متحده، آینده طلا و دلیل غیرقابل‌دوام بودن سیستم مالی فعلی بیان کرد.

شیف از ناتوانی دولت و فدرال رزرو (Federal Reserve) در یادگیری از اشتباهات گذشته، به‌ویژه بحران مالی ۲۰۰۸، انتقاد کرد. او اظهار داشت:

«مشکل این است که پس از بحران مالی، دولت اصلاً از اشتباهات خود درس نگرفت. فدرال رزرو هیچ نقشی در ایجاد بحران را نپذیرفت و به سادگی بیشتر از همان سیاست‌هایی را اعمال کرد که بحران را ایجاد کرده بود.»

او هشدار داد که اکنون اقتصاد با سطوح بالاتری از بدهی و یک حباب گسترده‌تر در وضعیت بدتری قرار دارد. او گفت: «ما اکنون بدهی بسیار بیشتری نسبت به سال ۲۰۰۸ داریم. ما یک حباب بسیار بزرگ‌تر داریم که فقط مسکن را شامل نمی‌شود و در آستانه یک بحران اقتصادی بسیار بزرگ‌تر هستیم که ممکن است هیچ بسته نجاتی برای آن وجود نداشته باشد.»

پیتر شیف در مورد آینده تأکید کرد که برای بازگشت به یک سیستم باثبات‌تر، باید اجازه داد که “اقتصاد جعلی” فروپاشد. با این حال، او اذعان کرد که این فرآیند دردناک خواهد بود.

این حامی طلا تاکید کرد:

«تنها راه بازگشت به یک اقتصاد واقعی، این است که اجازه دهیم اقتصاد جعلی از بین برود. اما این به معنای آن است که بسیاری از افراد پول زیادی از دست خواهند داد. اما جایگزین این است که افراد حتی بیشتر ضرر کنند، چون در آن صورت هیچ‌کس پولش را از دست نمی‌دهد، بلکه ارزش پول از بین می‌رود.»

شیف اضافه کرد که اگر تورم به همین شکل ادامه یابد، ممکن است افراد همچنان چک‌های تأمین اجتماعی خود را دریافت کنند، اما «وقتی پول را به فروشگاه می‌برند، نمی‌توانند چیزی بخرند.»

نظر شما در مورد هشدار پیتر شیف، اقتصاددان، در مورد اقتصاد ایالات متحده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیتر شیف: اقتصاد ساختگی باید بمیرد والا ایالات متحده در معرض خطر نابودی مالی قرار می‌گیرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.