اخبار مهم اقتصادی در هفته پیش‌رو

اخبار مهم اقتصادی در هفته پیش‌رو
آنچه در این مقاله میخوانید

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده

انتظار می‌رود داده‌های تورم روز پنجشنبه برای سپتامبر نشان دهد که فشارهای قیمتی در پایان سه ماهه سوم به تعدیل ادامه داده است. این داده‌ها که به دنبال گزارش مشاغل قوی روز جمعه منتشر می‌شوند، احتمالاً انتظارات را در مورد اندازه و سرعت کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در ماه‌های آینده شکل می‌دهند.

انتظار می‌رود داده‌های تورم قیمت تولیدکننده در روز جمعه نیز به تورم کنترل شده اشاره کند. این داده‌ها احتمالاً به فدرال رزرو اطمینان می‌دهد که تورم در مسیری پایدار به سمت هدف 2 درصدی خود است.

فدرال رزرو چرخه تسهیل خود را در ماه گذشته با کاهش شدید 50 واحدی نرخ بهره آغاز کرد و گزارش مشاغل روز جمعه مخالفت کرد که بانک مرکزی یک کاهش بزرگ دیگر در ماه نوامبر ارائه کرد.

هفته آینده، CPI برای سپتامبر یک انتشار داده کلیدی خواهد بود. تحلیلگران UBS در یادداشتی در روز جمعه گفتند: اگر قیمت‌ها در کنار داده‌های قوی‌تر نیروی کار سریع‌تر از حد انتظار افزایش یابد، شانس فدرال رزرو برای نادیده گرفتن نشست نوامبر افزایش می‌یابد.

نشست فدرال رزرو

فدرال رزرو قرار است صورتجلسه نشست ماه سپتامبر خود را در روز چهارشنبه با سرمایه‌گذاران منتشر کند تا نشانه‌هایی در مورد اینکه چگونه مقامات ممکن است در مورد سرعت کاهش در آینده فکر کنند. بینش بیشتر در مورد عواملی که منجر به اجماع سیاستگذاران در مورد کاهش 50 واحد شد نیز قابل توجه است.

سرمایه‌گذاران همچنین فرصتی برای شنیدن نظرات چندین مقام فدرال رزرو در هفته آینده خواهند داشت، از جمله نیل کشکاری، رافائل بوستیک، آدریانا کوگلر و لوری لوگان.

در همین حال، گزارش روز پنجشنبه در مورد ادعاهای اولیه بیکاری احتمالاً تحت تأثیر اختلالات آب و هوایی اخیر قرار خواهد گرفت.

شروع درآمدها

فصل سود سه ماهه سوم ایالات متحده در آستانه آغاز شدن است، چیزی که آزمونی برای بازار سهام نزدیک به رکوردهای بالاتر و معامله در ارزش های بالا خواهد بود.

شرکت های مالی بزرگ از جمله JPMorgan Chase ، Wells Fargo و BlackRock همگی در روز جمعه گزارش می‌دهند.

نتایج بانک دیدگاه مهمی را به اقتصاد ارائه می‌دهد، از جمله قدرت تقاضا برای وام. سرمایه‌گذاران همچنین به دنبال نشانه‌هایی هستند که نشان دهد کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو در ماه گذشته بر اقتصاد از طریق افزایش فروش خودرو یا خرید سایر اقلام بزرگ تأثیر گذاشته است.

سایر شرکت‌هایی که نتایج این هفته را گزارش کرده‌اند شامل پپسی کو و دلتا ایر لاین هستند. سرمایه‌گذاران صعودی امیدوارند که نتایج ارزش گذاری‌های فزاینده غنی در بازار سهام را توجیه کند. S&P 500 تاکنون 20 درصد رشد داشته است و با وجود نوسانات اخیر ناشی از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، نزدیک به بالاترین حد خود معامله می‌شود.

قیمت نفت

قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و به دلیل تهدید فزاینده جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه، با بزرگترین افزایش هفتگی خود در بیش از یک سال گذشته تثبیت شد، هر چند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اسرائیل را از هدف قرار دادن تاسیسات نفتی ایران منصرف کرد، قیمت نفت محدود شد.

اسرائیل ادعا کرده است که ایران را به دلیل پرتاب رگبار موشک به سمت اسرائیل در سه شنبه گذشته پس از ترور رهبر حزب الله مورد حمایت ایران توسط اسرائیل، مورد حمله قرار دهد. این رویدادها باعث شد که تحلیلگران نفت به مشتریان خود در مورد پیامدهای احتمالی یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه هشدار دهند.

به صورت هفتگی، نفت خام برنت بیش از 8 درصد افزایش یافت، بیشترین افزایش در یک هفته از ژانویه 2023.

ایران با تولید حدود 3.2 میلیون بشکه در روز یا 3 درصد از تولید جهانی یکی از اعضای اوپک پلاس است. ظرفیت تولید مازاد این گروه باید به سایر اعضا اجازه دهد در صورت مختل شدن عرضه ایران، تولید خود را افزایش دهند و افزایش قیمت نفت را محدود کنند.

بانک مرکزی نیوزیلند

بانک مرکزی نیوزلند روز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و برخی از ناظران بازار معتقدند که می‌تواند از الگوی فدرال رزرو پیروی کند و نرخ بهره را به نصف کاهش دهد.

بانک مرکزی برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته در آخرین نشست خود در ماه اوت، یک سال زودتر از پیش‌بینی‌های خود، نرخ رسمی نقدی را برای اولین بار در بیش از چهار سال کاهش داد و آدریان اور، رئیس بانک مرکزی RBNZ گفت که مایل است دو کاهش دیگر را تا کریسمس انجام دهد.

در همین حال، بانک مرکزی استرالیا قرار است صورتجلسه جلسه سپتامبر خود را در روز سه‌شنبه منتشر کند و ناظران بازار به‌دنبال اطلاعاتی در مورد وضعیت تندرو آن باشند. اندرو هاوزر معاون فرماندار RBA در همان روز سخنرانی می‌کند.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی در هفته پیش‌رو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.