صندوق بین‌المللی پول از السالوادور می‌خواهد قوانین بیت کوین را تشدید کرده و نظارت را تقویت کند

صندوق بین‌المللی پول از السالوادور می‌خواهد قوانین بیت کوین را تشدید کرده و نظارت را تقویت کند
آنچه در این مقاله میخوانید

صندوق بین‌المللی پول (IMF) به السالوادور توصیه کرده است که دامنه قانون بیت‌ کوین خود را محدود کرده، مقررات و نظارت بر این ارز دیجیتال را تقویت کند و از مواجهه بخش عمومی با آن بکاهد. صندوق بین‌المللی پول همچنان در تعامل با این کشور است تا از اصلاحات حمایت کند و اطمینان حاصل شود که پذیرش بیت ‌کوین، ثبات مالی را تهدید نمی‌کند.

صندوق بین‌المللی پول از السالوادور می‌خواهد تا در مذاکرات اصلاحی، ریسک‌های بیت‌ کوین را مدیریت کند

صندوق بین‌المللی پول (International Monetary Fund) روز پنج‌شنبه تأکید کرد که بیت‌ کوین همچنان به عنوان یک نقطه محوری در مذاکرات جاری با السالوادور (El Salvador) در خصوص برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور مطرح است. صندوق بین‌المللی پول نیاز به مدیریت ریسک‌های مرتبط با پذیرش بیت‌ کوین در این کشور را که از سال ۲۰۲۱ نقش مهمی در چشم‌انداز مالی آن داشته، مورد تأکید قرار داد.

جولی کوزاک (Julie Kozack)، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، در یک کنفرانس خبری از پیش برنامه‌ریزی شده اظهار داشت:

«آنچه ما توصیه کرده‌ایم، محدود کردن دامنه قانون بیت ‌کوین، تقویت چارچوب مقرراتی و نظارت بر اکوسیستم بیت‌ کوین و کاهش مواجهه بخش عمومی با بیت ‌کوین است.»

کوزاک همچنین خاطرنشان کرد که بودجه پیشنهادی السالوادور برای سال ۲۰۲۵ یک گام مثبت به سوی بهبود وضعیت مالی عمومی این کشور است، اما برای اثربخشی به اجرای قوی نیاز دارد. صندوق بین‌المللی پول همچنان در تعامل با السالوادور است تا در قالب تلاش‌های گسترده‌تر برای تحکیم اصلاحات، اطمینان حاصل کند که پذیرش بیت ‌کوین به ثبات مالی آسیب نمی‌رساند. مذاکرات بین این دو طرف بر تقویت اصلاحات و پرداختن به ریسک‌های مرتبط با استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور متمرکز است.

در سپتامبر ۲۰۲۱، السالوادور (El Salvador) اولین کشوری شد که بیت ‌کوین (bitcoin) را به همراه دلار آمریکا (U.S. dollar) به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخت. از جمله ابتکارات کلیدی این کشور می‌توان به اپلیکیشن کیف پول چیوو (Chivo Wallet) و شهر پیشنهادی بیت ‌کوین (Bitcoin City) اشاره کرد، که یک مرکز معاف از مالیات است و انرژی مورد نیاز آن از طریق زمین‌گرمایی تأمین می‌شود. در دسامبر ۲۰۲۳، “اوراق قرضه آتشفشانی” (Volcano Bonds) بیت‌ کوین این کشور به تصویب رسید.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) به طور مداوم به السالوادور در مورد تبدیل بیت‌ کوین به ارز قانونی هشدار داده است. با این حال، این کشور به رهبری رئیس‌جمهور طرفدار بیت ‌کوین، نایب بوکله (Nayib Bukele)، بر سیاست بیت ‌کوین خود پایبند مانده است. از سال ۲۰۲۱، السالوادور به طور مداوم ذخایر بیت ‌کوین خود را افزایش داده و از اواخر ۲۰۲۲ روزانه یک بیت‌ کوین خریداری می‌کند. تا سال ۲۰۲۴، این کشور تقریباً ۵,۸۶۵ بیت‌ کوین در اختیار دارد که ارزش آن بیش از ۳۵۶ میلیون دلار است.

نظر شما در مورد توصیه‌های صندوق بین‌المللی پول برای مدیریت نقش بیت کوین در اقتصاد السالوادور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. Top of Form

دیدگاه خود را درباره صندوق بین‌المللی پول از السالوادور می‌خواهد قوانین بیت کوین را تشدید کرده و نظارت را تقویت کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.