گزارش روزانه بازار فارکس، 16 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 16 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از انتشار آمارهای قوی ایالات متحده در مورد مشاغل در روز جمعه، ارزش سهام آسیایی در طول شب افزایش یافت.
  • در طول آخر هفته، تنش‌ها در خاورمیانه باز هم تشدید یافت.
  • چین در این هفته و پس از یک هفته تعطیلی به دلیل هفته طلایی، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

اخبار بازار فارکس، 16 مهر 1403 (7 اکتبر 2024)

  • ارزش سهام‌های آسیایی شب گذشته افزایش یافت، در حالی که دلار آمریکا، به دنبال افزایش قابل توجه ارزش آن در روز جمعه پس از انتشار داده‌های قوی مربوط به اشتغال آمریکا، در محدوده وسیع‌تری تثبیت شد. گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاورزی (Non-farm payrolls) به طور قابل توجهی بیش از انتظار بود –۲۵۴ هزار فرصت شغلی در مقایسه با پیش‌بینی‌های اتفاق نظر و انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز که ۱۵۰ هزار بود. نرخ بیکاری نیز به ۴.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که انتظار تیم تحقیقات بارکلیز و اتفاق نظر ۴.۲ درصد بود. داده‌های قوی مربوط به اشتغال دیدگاه رایج مبنی بر کاهش تقاضای نیروی کار در آمریکا را تضعیف کرده و فرضیه تیم تحقیقات بارکلیز را مبنی بر فرود نرم تقویت می‌کند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • همچنان که فعالان بازار دوباره به ارزیابی ریسک رکود در ایالات متحده پرداختند، انتظارات برای نشست ماه نوامبر کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) برای اولین بار از ماه آگوست تاکنون به کمتر از ۲۵ واحد رسید. در واکنش به این اخبار، ارزش دلار نیز افزایش یافت – با کاهش نرخ جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) از ۱.۳۱۷۰ به ۱.۳۱۲۰ و کاهش نرخ جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EURUSD) از ۱.۱۰۳۰ به ۱.۰۹۷۰. (بلومبرگ)
    • فعالان بازار به دقت داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده را در روز پنجشنبه دنبال خواهند کرد تا جهت‌گیری گسترده دلار آمریکا (USD) را ارزیابی کنند. (بلومبرگ)

  • همزمان با اولین سالگرد حملات جهادی توسط حماس، تنش‌ها در خاورمیانه همچنان در حال افزایش است. در طول آخر هفته، ارتش اسرائیل حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای را در غزه آغاز کرد که تصور می‌شود بزرگترین حمله در ماه‌های اخیر باشد، و انتظار می‌رود که این هفته به طور گسترده‌ای علیه ایران واکنش نشان دهند. (بلومبرگ)
    • واکنش بازار از زمان آغاز این درگیری به طور شگفت‌آوری آرام بوده است و ارزش شِکِل (واحد پول اسرائیل) به‌طور کلی تغییر چندانی نداشته است. با این حال، پیامدهای یک درگیری بلندمدت بین اسرائیل و ایران در حال حاضر در بازارهای کالا در حال ارزیابی است – به طوری که قیمت نفت از پنج‌شنبه گذشته تاکنون ۶ درصد افزایش یافته است. (بلومبرگ، پژوهش بارکلیز)

  • چین این هفته در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود، چون فردا پس از تعطیلات هفته طلایی، فعالیت‌های داخلی از سر گرفته می‌شود. به دلیل غیبت فعالان محلی و تغییرات جزئی در احساسات بازار، نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ یوان خارجی چین (USDCNH) در طول هفته گذشته افزایش یافت و بیشتر کاهش‌های قبلی خود را معکوس کرد. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که احساسات در مورد یوان خارجی (CNH) و یوان داخلی چین (CNY) در کوتاه‌مدت تا حدودی مثبت باقی خواهد ماند، به ‌ویژه اگر دولت به اعلام تدابیر سیاستی برای تقویت اقتصاد ادامه دهد. (بلومبرگ، پژوهش بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 16 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.