گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 مهر 1403 (8 اکتبر 2024)

امروز معاملات در بازار سهام ایالات متحده، پس از نزدیکی به رکوردهای بی‌سابقه در هفته گذشته، با کاهش ارزش آغاز شد. اکنون توجه سرمایه‌گذاران به گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که قرار است روز پنج‌شنبه منتشر شود، معطوف شده است. این گزارش قرار است حرکت بعدی فدرال رزرو (Fed) را در چرخه تسهیل پولی روشن کند.

در ابتدای هفته گذشته، فعالان بازارها انتظار یک کاهش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره برای ماه نوامبر را داشتند، اما انتشار گزارش غیرمنتظره قوی مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (Nonfarm Payrolls) در روز جمعه، این انتظارات را تعدیل کرده است. اکنون ۸۰ درصد احتمال کاهش ملایم‌تر ۲۵ واحدی نرخ بهره پیش‌بینی شده است.

نشانه‌های یک بازار کار قوی در ایالات متحده، همراه با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه، فشار شدیدی بر دلار وارد کرده که باعث شده امروز در سطح ۱۰۲.۵ ثابت بماند. در همین حال، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری برای اولین بار از ماه جولای به بالای ۴ درصد افزایش یافت.

قیمت فلزات پایه امروز در سطح ثابتی باقی ماند و آنها سطوح بالای اخیر خود را حفظ کردند. با توجه به عدم اطمینان موجود در بازار درباره پتانسیل قیمتی آینده، فعالان بازارها برای خروج از محدوده‌های فعلی مردد هستند.

فردا، برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین جلسه‌ای برای بررسی مجموعه‌ای از سیاست‌ها با هدف رشد اقتصادی برگزار خواهد کرد. اگر این حمایت‌ها به سمت بخش ساخت‌وساز این کشور هدایت شود، ممکن است به طور موقت ریسک‌پذیری فعالان بازار افزایش یابد.

آلومینیوم و مس با قیمت‌های ۲,۶۵۸ دلار در هر تن و ۹,۹۲۹.۵۰ دلار در هر تن به ثبات خود ادامه دادند. قیمت نیکل نیز بالای ۱۸,۰۰۰ دلار در هر تن باقی ماند.

قیمت سرب و روی در ابتدای معاملات کمی رشد کرد، اما برای عبور از سطوح مقاومت هفته گذشته با مشکل مواجه شدند و به ترتیب در قیمت‌های ۲,۱۴۸.۵۰ دلار در هر تن و ۳,۱۷۴.۵۰ دلار در هر تن ثابت ماندند.

کاهش انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره و افزایش ارزش دلار، احتمال رشد بیشتر قیمت فلزات گرانبها را کاهش داده است. امروز قیمت طلا کمی کاهش یافت و با قیمت ۲,۶۴۵ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به زیر ۳۲ دلار در هر اونس رسید و با قیمت ۳۱.۷ دلار در هر اونس معامله شد.

امروز یک سال از حمله اولیه حماس به اسرائیل که موجب درگیری‌های جاری شد، می‌گذرد. تشدید تنش‌های اخیر در منطقه همچنان بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های ۷۶.۱ دلار در هر بشکه و ۷۹.۸ دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.