گزارش روزانه بازار فارکس، 17 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 17 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • فعالان بازار از عدم اعلام سیاست در کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی امروز صبح ناامید شدند.
  • موسلم و ویلیامز، اعضای کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، دیروز در سخنرانی‌های خود رویکردی در جهت افزایش نرخ بهره داشتند.
  • صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا (RBA) که امروز صبح منتشر شد، تا حدی حاکی از افزایش نرخ بهره بود.

اخبار بازار فارکس، 17 مهر 1403 (8 اکتبر 2024)

  • در چین، افزایش ارزش سهام داخلی پس از بازگشایی بازارهای سرزمین اصلی پس از تعطیلات هفته طلایی ناامیدکننده بود. فعالان بازار از نتایج کنفرانس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) که شب گذشته برگزار شد، ناامید شدند چون در این کنفرانس بر نیاز به اقدامات تحریک اقتصادی “تدریجی” تأکید شد و هیچ نشانه‌ای از اقدامات جدید و پیش رو ارائه نگردید. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • در طول کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات (NDRC)، شاخص CSI 300 حدود ۵ درصد سقوط کرد، اما پس از آن با افزایش مواجه شد و اکنون با ۵.۶ درصد رشد نسبت به آغاز معاملات معامله می‌شود. نرخ برابری یوآن چین به دلار آمریکا (USDCNH) از حدود ۷.۱۰ به ۷.۰۶ کاهش یافت، اگرچه در جریان کنفرانس NDRC به طور موقت به ۷.۰۸ رسید. (بلومبرگ)
    • احتمالاً تمرکز بر جلسه آینده حزب کمونیست چین یا پولیتبورو (Politburo) برای شنیدن اعلامیه‌های جدید در مورد محرک‌های مالی خواهد بود. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقد است که بسته محرک مالی ۱۰ تریلیون یوآنی (CNY) که برخی از فعالان بازار انتظار دارند، اکنون بعید به نظر می‌رسد. (تحقیقات بارکلیز)

  • موسلم (Musalem)، عضو کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)، در سخنرانی روز گذشته خود هشدار داد که نباید خیلی سریع سیاست‌های تسهیلی اجرا شود و تأکید کرد که هرگونه تسهیل بیشتر باید تدریجی باشد، و در مقابل انتظارات بازار از یک چرخه کاهش نرخ تهاجمی توسط فدرال رزرو (Fed) موضع گرفت. ویلیامز (Williams)، رئیس فدرال رزرو نیویورک (New York Fed)، نیز این رویکرد افزایش نرخ بهره را تقویت کرد و اظهار داشت که ایالات متحده در شرایط فعلی برای یک فرود نرم به خوبی آماده است و خاطرنشان کرد که ممکن است چرخه سریع تسهیل سیاست‌های پولی ضروری نباشد. (بلومبرگ)
    • این رویکرد افزایش نرخ بهره پس از انتشار داده‌های قوی مربوط به اشتغال ایالات متحده در روز جمعه مطرح شده است، که باعث شد فعالان بازار احتمال کاهش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره توسط فدرال رزرو (Fed) را در جلسه ماه نوامبر کمیته فدرال بازار باز (FOMC) کنار بگذارد. اکنون فعالان بازار با دقت سخنرانی‌های بوستیک (Bostic) و کوگلر (Kugler) را امروز و همچنین گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده را که قرار است روز پنج‌شنبه منتشر شود، دنبال خواهد کرد. (بلومبرگ)

  • در صورت‌جلسه بانک مرکزی استرالیا (Reserve Bank of Australia) که روز گذشته منتشر شد، هیئت مدیره رویکرد افزایش نسبی نرخ بهره را حفظ کرد و اعلام کرد که تا زمانی که از چشم‌انداز تورم اطمینان بیشتری پیدا نکنند، نرخ‌ها را بدون تغییر نگه می‌دارند. با این حال، برخی از تحلیلگران به یک چرخش در جهت کاهش نرخ بهره اشاره کردند، چون بانک مرکزی استرالیا (RBA) عبارتی را که در آن گفته شده بود نرخ‌ها در کوتاه‌مدت کاهش نخواهند یافت، حذف کرده است. (بلومبرگ)
    • ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD) شب گذشته از ۰.۶۷۶۰ به ۰.۶۷۳۰ کاهش یافت. این کاهش احتمالاً به دلیل تغییر در انتظارات برای یک بسته محرک بزرگ در چین بوده است، و ارتباطی با تفسیر فعالان بازار از صورت‌جلسه بانک مرکزی استرالیا (RBA) ندارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 17 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.