همچنان که دلارزدایی در حال تغییر روند تجارت جهانی است، هند هدف قرار دادن دلار آمریکا را تکذیب کرد

همچنان که دلارزدایی در حال تغییر روند تجارت جهانی است، هند هدف قرار دادن دلار آمریکا را تکذیب کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

اس. جایشانکار (S. Jaishankar)، وزیر امور خارجه هند، اعلام کرد که با وجود تغییراتی در روندهای تجارت جهانی و استفاده از ارزها، این کشور هدفی برای تضعیف دلار آمریکا در سیاست‌های اقتصادی خود ندارد. او در سخنرانی خود در واشنگتن تأکید کرد که تنظیمات تجاری هند به دلایل عملی و مرتبط با شرکایی که با کمبود دلار مواجه هستند انجام می‌شود، نه به عنوان تلاشی استراتژیک برای تضعیف سلطه دلار.

هند موضع خود را در مورد دلار آمریکا در سیاست اقتصادی روشن کرد

اس. جایشانکار (S. Jaishankar)، وزیر امور خارجه هند، روز سه‌شنبه توضیح داد که هند در سیاست اقتصادی خود قصدی برای تضعیف دلار آمریکا ندارد. جایشانکار در سخنرانی خود در مؤسسه کارنگی برای صلح بین‌المللی (Carnegie Endowment for International Peace) در واشنگتن، تأکید کرد که در حالی که هند به دنبال حفاظت از منافع تجاری خود است، اجتناب از دلار به ‌عنوان یک استراتژی عمدی در نظر گرفته نشده است. او گفت:

«ما هرگز به طور جدی دلار را هدف قرار نداده‌ایم. این بخشی از سیاست اقتصادی، سیاسی یا راهبردی ما نیست. شاید برخی دیگر چنین کرده باشند. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما یک نگرانی طبیعی داریم. ما اغلب شرکای تجاری داریم که برای انجام معاملات با کمبود دلار مواجه هستند.»

India’s External Affairs Minister S. Jaishankar

وی توضیح داد که هند باید بین گزینه‌های توقف تجارت با آن شرکا یا «یافتن روش‌های تسویه‌حساب‌ جایگزینی که کار کنند» انتخاب کند و تأکید کرد که «هیچ نیت بدخواهانه‌ای نسبت به دلار وجود ندارد.»

اظهارات جایشانکار در حالی بیان می‌شود که تغییراتی در تجارت جهانی رخ داده است، به ‌ویژه زمانی که کشورهایی مانند روسیه و چین در معاملات دوجانبه خود وابستگی به دلار آمریکا را کاهش داده‌اند، خصوصاً پس از آن که روسیه از سیستم سوئیفت (Swift) حذف شد. با این حال، هند بیشتر بر مدیریت تجارت با شرکایی، مانند بنگلادش، سریلانکا و نپال، تمرکز دارد که با کمبود دلار مواجه هستند. او همچنین به تغییرات گسترده‌تر در استفاده از ارزها در سطح جهانی اشاره کرد:

«ما در مورد چندقطبی بودن صحبت کردیم. بدیهی است که همه اینها در ارزها و تعاملات اقتصادی نیز منعکس خواهد شد.»

در حالی که ذخایر جهانی با تنوع بیشتری همراه شده و ارزهایی مانند رنمینبی (renminbi) سهم بیشتری به دست می‌آورند، جایشانکار تأکید کرد که هند اقدامی با هدف تضعیف سلطه دلار انجام نمی‌دهد.

نظر شما در مورد رویکرد هند برای کاهش کمبود دلار با شرکای تجاری چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره همچنان که دلارزدایی در حال تغییر روند تجارت جهانی است، هند هدف قرار دادن دلار آمریکا را تکذیب کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.