صادرات محصولات فولادی در نیمه اول سال به 2.9 میلیارد دلار رسید

صادرات محصولات فولادی در نیمه اول سال به 2.9 میلیارد دلار رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران (IRICA)، ارزش صادرات محصولات فولادی ایران در نیمه نخست سال جاری (از ۲۰ مارس تا ۲۲ سپتامبر) به ۲.۹ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش‌ها، کشور در این دوره شش‌ماهه ۵.۷ میلیون تن محصولات فولادی صادر کرده است.

صادرات محصولات فولادی در نیمه نخست امسال نسبت به نیمه نخست سال گذشته از نظر ارزش ۱۴ درصد و از نظر وزن ۱۳ درصد کاهش داشته است.

انجمن جهانی فولاد (World Steel Association – WSA) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد در ایران طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با ۱۶.۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

این گزارش افزود که حجم تولید فولاد در جهان در این دوره سه‌ماهه ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

بیش از ۴۶۹ میلیون تن فولاد در جهان طی ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ تولید شده که ۱۶۱.۲ میلیون تن آن مربوط به مارس ۲۰۲۴ است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، ایران از ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۷.۶ میلیون تن فولاد تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۳ درصد رشد داشته است.

چین، هند، ژاپن، ایالات متحده، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ جزو ده کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان بوده‌اند.

به گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)، تولید فولاد در ایران در سال گذشته ۱۴۰۲ (که در ۱۹ مارس پایان یافت) نسبت به سال پیش از آن ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)، تولید فولاد کشور در سال گذشته به ۲۹.۳۳۴ میلیون تن رسید.

از این میزان، ۱۸,۴۵۲,۰۰۰ تن شمش و شمشه و ۱۰,۸۸۲,۰۰۰ تن اسلب بوده است؛ تولید شمش و شمشه ۹.۲ درصد و تولید اسلب ۰.۷ درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین بر اساس داده‌های ISPA، تولید آهن اسفنجی نیز در سال گذشته ۸.۵ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد (WSA)، ایران جایگاه جهانی خود را در تولید فولاد بهبود بخشید و در ژانویه ۲۰۲۴ به نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان تبدیل شد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳، ۳۱.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵۸.۴ درصد از کل تولید غرب آسیا را در همان سال به خود اختصاص داد.

کشورهای غرب آسیا که در گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA) مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شامل ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و یمن، در مجموع ۵۳.۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۳ تولید کرده‌اند.

بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل که ۳۰.۶ میلیون تن بود، ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه خود را درباره صادرات محصولات فولادی در نیمه اول سال به 2.9 میلیارد دلار رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.