توصیه‌های رئیس‌جمهور السالوادور به رئیس‌جمهور آرژانتین در مورد بیت کوین

توصیه‌های رئیس‌جمهور السالوادور به رئیس‌جمهور آرژانتین در مورد بیت کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

در این گزارش، به بازدید رسمی  نایب بوکله (Nayib Bukele) ، رئیس‌جمهور السالوادور، از آرژانتین (Argentina) می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چگونه این دیدار ممکن است منجر به ادغام بیشتر بیت کوین و رمز ارزها (crypto) در برنامه‌های اقتصادی میلی (Milei)، رئیس‌جمهور آرژانتین، شود.

بوکله ممکن است در حال مشاوره به میلی درباره یک اقدام احتمالی در ارتباط با بیت کوین و رمز ارز باشد

بازدید نایب بوکله (Nayib Bukele) از آرژانتین در هفته گذشته و دیدار او با رئیس‌جمهور خاویر میلی (Javier Milei) و مجلس سنای آرژانتین، گمانه‌زنی‌های متعددی را در مورد احتمال پیوستن این کشور به برنامه بیت کوین السالوادور (El Salvador) برانگیخته است.

این شایعات احتمالاً از جلسه بین بوکله و معاون رئیس‌جمهور ویکتوریا ویارروئل (Victoria Villarruel) نشأت می‌گیرند، جایی که وی به مسائل مربوط به بیت کوین و رمز ارز اشاره کرد و همچنین به چارچوب قانونی‌ای پرداخت که به السالوادور اجازه داد به ‌عنوان اولین کشور در جهان، بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی بپذیرد.

هیچ اطلاعی از مذاکرات رسمی بین میلی و بوکله در مورد بیت کوین منتشر نشده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که نشست آن‌ها بیشتر حول مسائل دیگر متمرکز بوده است. با این حال، علاقه ویارروئل ممکن است مقدمه‌ای برای سیاست‌های بزرگ‌تر در حوزه ارزهای دیجیتال و رمز ارزها توسط میلی باشد.

bukele-milei-argentina-salvador-presidents-credit-el-salvador-presidency

در حالی که خاویر میلی (Javier Milei) در دوران ریاست جمهوری خود به‌ طور ویژه حامی بیت کوین نبوده، سیاست‌های لیبرال، ضد بدهی و ضد بانک مرکزی او نشان می‌دهد که او به پیشنهاد پول لیبرتارین بیت کوین علاقه زیادی دارد. میلی پیش‌تر اعلام کرده بود که بیت کوین در محیط چندارزی که برای آرژانتین در نظر دارد، در کنار سایر ارزها گنجانده خواهد شد. او تأکید کرده بود: «اگر بخواهید از بیت کوین استفاده کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت.»

با این حال، برخی شرایط ممکن است مانع از پذیرش کامل برنامه حامی بیت کوین السالوادور (El Salvador) توسط آرژانتین شود. این کشور دارای بدهی عظیمی بیش از ۴۰ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول (IMF) است که می‌تواند میلی را مجبور به رعایت شرایطی کند که شامل جلوگیری از اجرای سیاست‌های دوستدار رمز ارز باشد.

السالوادور نیز به دلیل موضع‌گیری حامی بیت کوین خود تحت تأثیر قرار گرفته است، چون در حال مذاکره برای دریافت بودجه از این نهاد است. اخیراً، صندوق بین‌المللی پول از نایب بوکله (Nayib Bukele) خواسته است که دامنه اجرای قانون بیت کوین را محدود کرده و از قرار دادن بخش عمومی در معرض رمز ارز جلوگیری کند.

با این که بعید است میلی به سمت پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز قانونی حرکت کند، اجرای سیاست‌های حامی رمز ارزها در آرژانتین کاملاً غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

نظر شما در مورد احتمال تبدیل شدن آرژانتین به کشوری دوستدار رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره توصیه‌های رئیس‌جمهور السالوادور به رئیس‌جمهور آرژانتین در مورد بیت کوین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.