کارشناسان: دلار آمریکا به “پایان خط” نزدیک می‌شود

کارشناسان: دلار آمریکا به "پایان خط" نزدیک می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

با افزایش مخالفت بلوک بریکس (BRICS) با سلطه غرب، یک کارشناس اعلام کرده است که دلار آمریکا احتمالاً به “پایان خط” نزدیک می‌شود. در واقع، این ارز با یک جنبش رو به رشد فاصله گرفتن از دلار یا دلارزدایی در مقیاس جهانی مواجه شده است. با توجه به بحران اقتصادی در حال رشد در ایالات متحده، این وضعیت می‌تواند برای دلار آمریکا طوفانی تمام‌عیار ایجاد کند.

گروه بریکس موضعی محکم علیه دلار در سیاست‌های خود اتخاذ کرده است. این امر منجر به افزایش ترویج ارزهای محلی شده که آن را هرچه بیشتر به سوی یک جهان چندقطبی سوق می‌دهد. با نزدیک شدن به نشست سالانه ۲۰۲۴، ممکن است شاهد تحولات بزرگتری در زمینه فاصله گرفتن از دلار باشیم. به ویژه با نزدیک شدن به راه‌اندازی رسمی سیستم بریکس پی (BRICS Pay)، این احتمال بیشتر می‌شود.

بریکس می‌تواند از دلاری که به «پایان خط» نزدیک شده است، بهره‌برداری کند


بلوک بریکس (BRICS) طی سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. نه تنها تعداد اعضای خود را به 9 کشور افزایش داده، بلکه شاهد درخواست‌های بسیاری از کشورهای دیگر برای افزایش همکاری با این مجمع بوده است. تمرکز این گروه بر کاهش وابستگی اقتصادی به غرب توجه بسیاری را جلب کرده است، که می‌تواند برای بریکس فرصت بزرگی باشد، اما برای غرب نگران‌کننده است.

اکنون، در میان این مخالفت بریکس، یک کارشناس هشدار داده است که دلار آمریکا به «پایان خط» نزدیک می‌شود. در واقع، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، کارشناس مالی و نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر بی‌پول (Rich Dad, Poor Dad)، درباره وضعیت اقتصادی ایالات متحده بحث کرده است. او به‌ طور خاص خاطرنشان کرد که ممکن است بحران اقتصادی در حال حاضر وجود داشته باشد و دلار آمریکا در آستانه سقوط قابل توجهی قرار گیرد.

در یکی از قسمت‌های جدید پادکست The Rich Dad Channel که این هفته منتشر شد، کیوساکی با صراحت سخن گفت. او اظهار داشت که ایالات متحده «در میانه یک سقوط» قرار دارد و عوامل مختلفی به تسریع آن کمک می‌کنند. علاوه بر این، او هشدار داد که تنها مسئله زمان است تا بانک‌ها شروع به بستن درهای خود کنند.

US-Recession.jpeg

رابرت کیوساکی در صحبت درباره رهبران غربی مانند جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور آمریکا، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، و جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری، انتقادات شدیدی مطرح کرد. او اعلام کرد که این سه نفر «فقط به تزریق پول بیشتر به سیستم ادامه می‌دهند. و فکر می‌کنم ما به پایان راه رسیده‌ایم.»

این اظهارنظر به احتمال زیاد به امپراتوری مالی سنتی ایالات متحده اشاره دارد. این امپراتوری بدون شک مطابق با وضعیت دلار به ‌عنوان ذخیره ارزی جهانی هدایت می‌شود. با تلاش‌های اتحادیه بریکس (BRICS) و دیگر گروه‌ها برای کاهش این سلطه، نمی‌توان انکار کرد که تغییر مهمی در حال وقوع است.

از نظر بسیاری از افراد، اکنون نگاه‌ها به سمت آینده مالی جهان معطوف شده است. آیا یک ارز بریکس می‌تواند پذیرش جهانی پیدا کند؟ یا آیا وابستگی آن به طلا باعث افزایش علاقه دوباره به این فلز گرانبها خواهد شد؟ با وجودی که دلار هنوز بدون شک قوی است، اما این ارز در حال تضعیف است. این نکته قطعاً غیرقابل انکار است.

دیدگاه خود را درباره کارشناسان: دلار آمریکا به “پایان خط” نزدیک می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.