گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 مهر 1403 (9 اکتبر 2024)

سهام ایالات متحده امروز با رشد ارزش در آغاز معاملات مواجه شد. جدیدترین داده‌های اقتصاد کلان نشان داد که کسری تجاری ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافته و از ۷۸.۹ میلیارد دلار در ماه جولای (با اصلاح صعودی) به ۷۰.۴ میلیارد دلار رسیده است. این بهبود با افزایش صادرات به رکوردی جدید به دست آمد، که نشان‌دهنده قدرت ادامه‌دار در تولیدات آمریکا و تقاضای بالای خارجی برای کالاها و خدمات آمریکایی است.

این تحولات نشان می‌دهد که تجارت می‌تواند به‌طور مثبت به رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در این فصل کمک کند، یا حداقل تأثیر منفی کمتری نسبت به ماه‌های گذشته داشته باشد.

همراه با داده‌های قوی از بازار کار و هزینه‌های مصرف‌کننده، این موضوع انتظارات را تقویت می‌کند که کاهش ۵۰ واحدی (bps)  نرخ بهره که قبلاً پیش‌بینی شده بود، اکنون از دستور کار خارج شده است. در عوض، کاهش ملایم‌تر ۲۵ واحدی محتمل‌تر به نظر می‌رسد، چون اقتصاد نشان‌دهنده تاب‌آوری بیشتر از حد انتظار است.

شاخص دلار دوباره افزایش یافت و با قیمت ۱۰۲.۵۷ معامله شد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده با کمی افزایش به بالای ۴ درصد رسید.

پس از اعلام بسته محرک اقتصادی چین که ضعیف‌تر از حد انتظار بود، امروز قیمت مجموعه فلزات پایه کاهش یافت. با وجودی که سیاست‌گذاران نسبت به دستیابی به اهداف اقتصادی ابراز اطمینان کردند، اما عدم وجود تدابیر عمده جدید باعث ناامیدی گسترده در بازار شد. با این حال، کاهش در بخش فلزات به شدت کاهش مشاهده شده در سهام چین نبود، که نشان‌دهنده عدم وجود احساسات منفی شدید در بازار فلزات است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش اولیه قیمت‌ها به‌دلیل بازگشت چین از تعطیلات هفته طلایی، بخشی از کاهش‌های بعدی بازار را جذب کرده باشد. همچنان که فلزات به میانگین خود بازمی‌گردند، انتظار می‌رود قیمت‌ها در کوتاه‌مدت کمی کاهش یابد.

در همین حال، آلومینیوم و مس سطوح حمایتی کوتاه‌مدت خود یعنی ۲,۶۰۰ دلار در هر تن و ۹,۸۰۰ دلار در هر تن را شکستند، در حالی که قیمت نیکل بالاتر از سطح ۱۷,۵۰۰ دلار در هر تن باقی ماند. قیمت سرب و روی نیز کاهش یافت.

همچنان که نشانه‌های مستمر از قدرت اقتصادی ایالات متحده انتظارات برای تسریع کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را کاهش داد، فلزات گرانبها امروز تحت فشار نزولی قرار گرفتند. احتمال کاهش آهسته‌تر نرخ بهره باعث می‌شود بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری بالا بماند و جذابیت دارایی‌هایی بدون سود مانند طلا و نقره کاهش یابد. قیمت طلا به ۲,۶۱۴ دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره به ۳۰.۳۵ دلار در هر اونس سقوط کرد.

در همین حال، تدابیر محرک اقتصادی ناامیدکننده از چین فشار نزولی بیشتری بر قیمت نفت وارد کرد، به طوری که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۳.۳ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) به ۷۷ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.