چین از طریق بریکس و سازمان همکاری شانگهای، همکاری خود با روسیه را تقویت می‌کند

چین از طریق بریکس و سازمان همکاری شانگهای، همکاری خود با روسیه را تقویت می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

چین تعهد خود به تقویت روابط با روسیه از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی بزرگ مانند بریکس (BRICS) و سازمان همکاری شانگهای (SCO) را مجدداً تأیید کرد. در مراسمی به مناسبت ۷۵ سال روابط دیپلماتیک، شِن یی‌چین (Shen Yiqin)، عضو شورای دولتی چین، بر آمادگی این کشور برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی و مشارکت‌های چندجانبه، به ویژه در چارچوب جنوب جهانی (Global South) تأکید کرد.

چین تعهد استراتژیک خود به روسیه را در هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک تأیید کرد

شِن یی‌چین (Shen Yiqin)، عضو شورای دولتی چین، در مراسمی به مناسبت ۷۵ سالگی روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه، بار دیگر بر تعهد چین به تقویت روابط با روسیه از طریق پلتفرم‌هایی مانند بریکس (BRICS) و سازمان همکاری شانگهای (SCO) تأکید کرد. وی در سخنرانی خود در سفارت روسیه در پکن، بر آمادگی چین برای افزایش همکاری‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت:

«ما آماده‌ایم با افتخار پرچم چندقطبی بودن را به دوش بکشیم، از عدالت و برابری بین‌المللی دفاع کنیم، همکاری‌ها را در پلتفرم‌های بین‌المللی، به ویژه بریکس و سازمان همکاری شانگهای افزایش دهیم، جنوب جهانی را متحد کنیم و در شکل‌گیری جامعه‌ای با مسیر واحد برای بشریت سهم داشته باشیم.»

سخنان شِن یی‌چین (Shen Yiqin) بر تعهد چین به تقویت روابط چندجانبه تأکید داشت. او همچنین به اهمیت استراتژیک ادامه همکاری با روسیه اشاره کرد و خاطرنشان نمود که دو کشور در تلاش‌های خود برای تعمیق بیشتر همکاری‌ها متحد هستند. شن اظهار داشت:

«ما در راستای احیای ملی دو کشور، مطابق با توافقات سطح بالا و در چارچوب جشن‌های ۷۵مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و سال‌های فرهنگ، به تعمیق همکاری‌های همه‌جانبه با دوستان روسی خود ادامه خواهیم داد.»

این مقام چینی همچنین به تبادل پیام‌های تبریک اخیر بین رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ (Xi Jinping) و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) اشاره کرد و تأکید نمود که هر دو کشور متعهد به تقویت روابط دوجانبه هستند.

نظر شما در مورد تأکید مجدد چین بر تعهد به حفظ روابط استراتژیک خود با روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چین از طریق بریکس و سازمان همکاری شانگهای، همکاری خود با روسیه را تقویت می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.