پوتین فاش کرد بیش از 85 درصد از تجارت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با ارزهای ملی انجام می‌شود

پوتین فاش کرد بیش از 85 درصد از تجارت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با ارزهای ملی انجام می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که بیش از ۸۵ درصد تجارت در چارچوب اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) اکنون با ارزهای ملی انجام می‌شود و بر حرکت به سمت استقلال مالی بیشتر تأکید کرد. این توسعه بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر کشورهای مستقل مشترک‌المنافع برای کاهش وابستگی به سیستم‌های اقتصادی خارجی، به‌ویژه واردات، و ساختن زیرساخت‌های مالی مقاوم است.

پوتین بر رونق تجارت با ارزهای ملی در میان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع تأکید کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که سهم ارزهای ملی در معاملات تجاری میان کشورهای اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) از ۸۵ درصد فراتر رفته است. وی در سخنرانی خود در نشست سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که در ۸ اکتبر در مسکو برگزار شد، بر این موضوع تأکید کرد که کشورهای عضو در حال همکاری برای ایجاد زیرساخت‌های مالی مقاوم در برابر فشارهای خارجی هستند. پوتین اظهار داشت:

«استفاده از ارزهای ملی در پرداخت‌های متقابل در حال گسترش است؛ سهم آن‌ها در عملیات تجاری میان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اکنون بیش از ۸۵ درصد است.»

کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) سازمانی است که شامل چندین جمهوری است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد. اعضای این سازمان شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و چندین کشور دیگر هستند که بر همکاری اقتصادی، سیاسی و نظامی میان کشورهای سابق شوروی تمرکز دارند. پوتین همچنین به رشد مداوم استفاده از ارزهای ملی اشاره کرد و اظهار داشت که این روند همچنان در حال افزایش است.

علاوه بر این، ولادیمیر پوتین به پیشرفت سریع در کاهش وابستگی به واردات اشاره کرد که به استقلال فناوری روسیه کمک می‌کند. او گفت:

«فرآیند جایگزینی واردات به سرعت در حال پیشرفت است و در نتیجه، حاکمیت فناوری کشور ما در حال تقویت است.»

اظهارات پوتین منعکس‌کننده تلاش‌های گسترده‌تر کشورهای مستقل مشترک‌المنافع برای کاهش وابستگی‌های خارجی و ترویج همکاری اقتصادی منطقه‌ای است.

نظر شما در مورد حرکت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به سمت سلطه تجاری با استفاده از ارزهای ملی و تقویت حاکمیت فناوری خود چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین فاش کرد بیش از 85 درصد از تجارت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با ارزهای ملی انجام می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.