گزارش روزانه بازار فارکس، 18 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 18 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیا در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) نرخ‌های بهره خود را تا 50 واحد در طول شب کاهش داد.
  • بورس اوراق بهادار فایننشال تایمز از گنجاندن کره در شاخص اوراق قرضه دولتی جهانی خبر داد.

اخبار بازار فارکس، 18 مهر 1403 (9 اکتبر 2024)

  • به دنبال نتایج ناامیدکننده کنفرانس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) در روز گذشته، سهام آسیا شب گذشته وضعیت متفاوتی نسبت به هم داشتند. چین شب گذشته اعلام کرد که این شنبه جلسه‌ای در مورد سیاست‌های مالی برگزار خواهد کرد، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال اقدامات بیشتری برای تحریک اقتصاد هستند. (به نقل از بلومبرگ)
    • با اعلامیه صبح امروز، همچنان که بازار بین ناامیدی و امید به محرک‌های اضافی نوسان می‌کند، شاخص CSI 300حدود ۳ درصد کاهش یافت. در همین حال، با اعلام این خبر، نرخ جفت ارز یوآن چین به دلار آمریکا (USDCNH) کمی کاهش یافت و در حال حاضر در حدود ۷.۰۶ معامله می‌شود. (به نقل از بلومبرگ)

  • بانک مرکزی نیوزیلند (Reserve Bank of New Zealand) دیروز مطابق با پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و فعالان بازار، نرخ بهره را ۵۰ واحد (bp) کاهش داد. به نظر تیم تحقیقات بارکلیز، بیانیه بانک مرکزی بسیار متمایل به سیاست‌های انبساطی و در راستای کاهش نرخ بهره بود، به‌ ویژه با در نظر گرفتن این که داده‌های مربوط به فعالیت اقتصادی نسبتاً قوی بوده و با پیش‌بینی‌های بانک مرکزی همخوانی داشته است. (به نقل از تحقیقات بارکلیز)
    • اکنون فعالان بازار در حال قیمت‌گذاری بر اساس کاهش‌های شدیدتر نرخ بهره است، چون بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) بر تمایل خود برای تسریع چرخه کاهش نرخ بهره تأکید کرده است. انتظارات برای نشست ماه نوامبر از ۴۳ واحد (bp) در ابتدای هفته به ۵۱ واحد کاهش نرخ بهره در صبح امروز افزایش یافته است، و به گفته تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research)، اکنون احتمال کاهش ۷۵ واحدی در ماه نوامبر وجود دارد. (به نقل از بلومبرگ و تحقیقات بارکلیز)
  • در بازارهای نوظهور (EM)، FTSE Russell، یکی از شرکت های تابعه گروه بورس لندن، اعلام کرد که از اواخر سال ۲۰۲۵، کره جنوبی به شاخص اوراق قرضه دولتی جهانی (WGBI) و هند به شاخص اوراق قرضه دولتی بازارهای نوظهور اضافه خواهند شد. در حالی که گنجاندن هند به‌طور کلی از سوی فعالان بازار پیش‌بینی شده بود، اضافه شدن کره جنوبی به شاخص اوراق قرضه دولتی جهانی (WGBI) غافلگیرکننده بود. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی می‌کند که ورود سرمایه به کره جنوبی در محدوده ۵۶ تا ۵۸ میلیارد دلار باشد، که انتظار می‌رود در میان‌مدت از وون کره جنوبی (KRW) حمایت کند. (به نقل از بلومبرگ و تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 18 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.