نیجریه 543.5 میلیون دلار برای تقویت نایرا تزریق می‌کند

نیجریه 543.5 میلیون دلار برای تقویت نایرا تزریق می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی نیجریه (CBN) در بازه زمانی ۶ سپتامبر (16 شهریور) تا ۳۰ سپتامبر (9 مهر) مبلغ ۵۴۳.۵ میلیون دلار به بازار ارز خارجی نیجریه تزریق کرد تا نوسانات ارزی را کنترل کند. این بانک نوسانات ارزی را به تقاضای بالا برای واردات و عوامل فصلی نسبت داد. نیجریه با کمبود ارز خارجی مواجه است و دولت اقدامات مختلفی، از جمله محدود کردن برداشت ارز خارجی و بررسی فروش نفت به ارز محلی، برای مقابله با آن اتخاذ کرده است.

تقاضای فصلی دلار باعث تضعیف نایرا شد

بین تاریخ ۶ تا ۳۰ سپتامبر، بانک مرکزی نیجریه (Central Bank of Nigeria – CBN) مبلغ ۵۴۳.۵ میلیون دلار به فروشندگان مجاز برای حمایت از ارز پرنوسان کشور فروخت. اومولارا دوک (Omolara Duke)، مدیر بازارهای مالی این بانک، در بیانیه‌ای گفت که بانک مرکزی در ۱۱ نوبت مختلف ارز خارجی را با نرخ‌هایی بین ۱,۵۳۰ نایرا (NGN) تا ۱,۶۰۵ نایرا به ازای هر دلار به فروش رسانده است.

دوک اظهار داشت که بانک مرکزی نیجریه (CBN) بیشترین میزان ارز خارجی را در تاریخ ۲۶ سپتامبر (5 مهر) به بازار تزریق کرده و ۸۰ میلیون دلار فروخته است. سه روز قبل از آن، این بانک کمترین مقدار دلار را در ماه فروخت: ۱۷.۵ میلیون دلار.

در مورد فروش‌های فوری ارز خارجی (FX spot sales) به موسسات مالی تاییدشده، دوک گفت:

«فروش‌های فوری ارز خارجی برای کاهش نوسانات مشاهده شده در بازار بود که ناشی از تقاضا برای واردات کالا و تقاضای فصلی برای ارز خارجی است. تاریخ تسویه همه معاملات T+2 بود. بانک مرکزی نیجریه به تامین ارز خارجی به بازار ارز نیجریه (Nigerian Foreign Exchange Market – NFEM) به‌عنوان بخشی از استراتژی جامع مدیریت ارز خارجی خود ادامه خواهد داد.»

افشای بانک مرکزی نیجریه از میزان دلارهای تزریق‌شده به بازار نیجریه در زمانی صورت گرفت که این کشور با کمبود ارز خارجی مواجه است. بانک مرکزی این کمبود را به افزایش تقاضا برای این کالای کمیاب نسبت می‌دهد. برای مقابله با این وضعیت، دولت نیجریه مجموعه‌ای از اقدامات را معرفی کرده است، که شامل محدودیت‌هایی بر مقدار ارز خارجی می‌شود که ساکنان می‌توانند از کشور خارج کنند.

طبق گزارش‌های اخیر Bitcoin.com News، نیجریه در نظر داشته است که برای کاهش فشار بر نایرا (Naira)، نفت خام خود را به ارز محلی به فروش برساند. با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این طرح به دلیل اختلافات بر سر قیمت هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

نیجریه همچنین اقداماتی را معرفی کرده که فعالیت‌های صرافی‌های رمزارز جهان را محدود می‌کند و همچنین عملیات‌هایی را علیه دلالان غیرقانونی ارز انجام داده است. با این وجود، این اقدامات در کل نتوانسته‌اند نایرا را تثبیت کنند که در سال ۲۰۲۴ بیش از ۶۰ درصد کاهش ارزش داشته است.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیجریه 543.5 میلیون دلار برای تقویت نایرا تزریق می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.