با افزایش عرضه ایالات متحده، نفت کاهش پیدا کرد

با افزایش عرضه ایالات متحده، نفت کاهش پیدا کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

نفت روز چهارشنبه به دلیل افزایش ذخایر نفت خام آمریکا بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت، در حالی که خطر اختلال در عرضه ناشی از مناقشه خاورمیانه و طوفان میلتون در ایالات متحده کاهش قیمت‌ها را مهار کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت 11:05 به وقت شرقی (1504 به وقت گرینویچ) 1.21 دلار یا 1.6 درصد کاهش یافت و به 75.97 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۱.۰۷ دلار یا ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۵۰ دلار رسید.

اداره اطلاعات انرژی گفت، ذخایر نفت خام هفته گذشته با 5.8 میلیون بشکه افزایش به 422.7 میلیون بشکه در مقایسه با انتظارات تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای افزایش 2 میلیون بشکه‌ای، رسید.

باب یاوگر، مدیر معاملات آتی نفت در میزوهو در نیویورک گفت، با این حال، ساخت کمتر از برآوردهای گروه تجاری موسسه آمریکایی نفت در روز سه‌شنبه بود که به محدود کردن کاهش قیمت نفت کمک کرد.

یاوگر گفت که کاهش بیش از حد انتظار در بنزین نیز به کاهش تاثیر بر قیمت‌ها کمک کرد. این کشور اکنون در حال آماده شدن برای دومین طوفان، طوفان میلتون است که انتظار می‌رود روز چهارشنبه به عنوان یک طوفان بزرگ در فلوریدا به خشکی برسد. طوفان در حال حاضر تقاضا برای بنزین در این ایالت را افزایش داده است که به حمایت از قیمت نفت خام کمک کرده است.

برنت و WTI هر دو در اوایل جلسه پس از کاهش بیش از 4 درصدی قیمت‌ها در روز سه‌شنبه به دلیل آتش‌بس احتمالی حزب‌الله و اسرائیل، بیش از 1 درصد افزایش یافتند، اگرچه بازارها همچنان نگران حمله احتمالی اسرائیل به زیرساخت‌های نفتی ایران هستند.

هری چیلینگویریان، سرپرست تحقیقات در گروه سرمایه‌گذاری اونیکس، گفت: علی‌رغم تشدید تنش‌های کنونی در خاورمیانه، به راحتی می‌توان فراموش کرد که بازار نفت به دلیل روند نزولی ادامه‌دار با محوریت چین، بسیار آسیب‌پذیر است.

چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاملاً مطمئن است که به هدف رشد سالانه خود دست می‌یابد، اما از ارائه گام‌های مالی قوی‌تر خودداری می‌کند و سرمایه‌گذارانی را که برای حمایت بیشتر از اقتصاد سرمایه‌گذاری کرده بودند، ناامید کرد.

سرمایه‌گذاران نگران رشد آهسته رشد تقاضای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، هستند.

تقاضای ضعیف همچنان زیربنای چشم‌انداز بنیادی است. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز سه‌شنبه پیش‌بینی تقاضای خود برای سال 2025 را به دلیل تضعیف فعالیت‌های اقتصادی در چین و آمریکای شمالی کاهش داد.

سرمایه‌گذاران منتظر تحولات مذاکرات مورد انتظار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر سر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه هستند.

منطقه نفت‌خیز برای هرگونه واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران در هفته گذشته در تلافی تشدید تنش نظامی اسرائیل در لبنان در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

دیدگاه خود را درباره با افزایش عرضه ایالات متحده، نفت کاهش پیدا کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.