گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 مهر 1403 (11 اکتبر 2024)

بازار سهام ایالات متحده صبح را با روند مثبتی آغاز کرد و به روند صعودی این هفته ادامه داد. با این حال، پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، که نشان داد کاهش تورم به اندازه‌ای که فعالان بازار انتظار داشتند، قوی نیست، مومنتوم در ادامه روز کاهش یافت.

به طور خاص، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)  ایالات متحده ۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، که ۰.۱ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای ماه سپتامبر بود.

مواد غذایی و مسکن همچنان به تداوم تورم کمک می‌کنند. در همین حال، مطالبات اولیه برای بیمه بیکاری بالاتر از انتظار بود و به ۲۵۸,۰۰۰ رسید، که بالاترین سطح از تابستان گذشته است.

این تصویر اقتصادی مختلط باعث شد که بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده به ۴.۰۸ درصد افزایش یابد و دلار در حدود سطح ۱۰۲.۹۰ نوسان کند. در نتیجه، سواپ‌ها فوروارد دیدگاه فعالان بازار را برای کاهش ۲۵ واحدی در ماه نوامبر تقویت کرد. ما انتظار داریم که فدرال رزرو با یک رویکرد آهسته و پایدار به سمت سال آینده حرکت کند و کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در جلسات ماه‌های نوامبر و دسامبر داشته باشد، چون عملکرد اقتصادی قوی همراه با کاهش فشارهای تورمی ممکن است عزم سیاست‌گذاران برای کاهش شدید نرخ بهره را تضعیف کند.

عملکرد فلزات پایه تحت تأثیر اخبار کلان اقتصادی قرار نداشت و قیمت‌ها در ابتدای معاملات به‌ طور ثابتی در نزدیکی پایین‌ترین سطوح روز قبل باقی ماندند. فعالان بازارها اکنون داستان محرک‌های اقتصادی چین را بررسی کرده‌اند و احتمالاً تمرکز خود را به شاخص‌های اقتصادی معطوف خواهند کرد تا مسیر پیش‌رو را ارزیابی کنند.

با توجه به عملکرد اقتصادی که همچنان ضعیف است، انتظار داریم قیمت‌های فلزات پایه در روزهای آتی با اندکی کاهش این وضعیت را منعکس کنند. ممکن است قیمت مس کمی پایین‌تر از سطح ۹,۶۰۰ دلار در هر تن و قیمت آلومینیوم پایین‌تر از ۲,۵۰۰ دلار در هر تن قرار گیرد. انتظار نداریم که در کوتاه‌مدت کاهش بیشتری از این سطوح رخ دهد. در همین حال، قیمت‌ها امروز به ‌طور ثابتی حفظ شدند؛ قیمت آلومینیوم و مس به ترتیب بالاتر از سطوح حمایتی مذکور در سطوح ۲,۵۸۶ دلار در هر تن و ۹,۷۲۳ دلار در هر تن باقی ماندند. قیمت نیکل نیز به پایین‌تر از سطح ۱۷,۵۰۰ دلار در هر تن کاهش نیافت.

به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی‌های مربوط به عرضه، ارزش قراردادهای آتی نفت به کاهش خود ادامه دادند که باعث شد بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) بالاتر از سطح ۷۰ دلار در هر بشکه باقی بمانند.

با وجود رشد تورم بیشتر از حد انتظار، قیمت طلا و نقره به دلیل تمایل به ریسک‌گریزی، افزایش یافته و به ترتیب به ۲,۶۲۳ دلار در هر اونس و ۳۰.۸۶ دلار در هر اونس رسیدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.