FBI به سرمایه‌گذاران در مورد افزایش کلاهبرداری‌های ارزها دیجیتال در میان ضررهای میلیارد دلاری هشدار داد

FBI به سرمایه‌گذاران در مورد افزایش کلاهبرداری‌های ارزها دیجیتال در میان ضررهای میلیارد دلاری هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره تحقیقات فدرال (FBI) به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داده است و بر افزایش کلاهبرداری‌ها، به‌ویژه کلاهبرداری‌هایی که بازنشستگان و سالمندان را هدف قرار می‌دهند، تأکید کرده است. کارشناسان FBI توضیح می‌دهند که چگونه کلاهبرداران قربانیان را فریب داده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جعلی وادار می‌کنند و سپس قبل از این که با پول ناپدید شوند، با ترساندن قربانیان آن‌ها را مجبور به واگذاری مبالغ بیشتری می‌کنند.

FBI نسبت به افزایش کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در میان خسارات عظیم هشدار داد

از آن جا که دارایی‌های دیجیتال به یکی از اهداف اصلی مجرمان سایبری تبدیل شده‌اند، اداره تحقیقات فدرال (FBI) به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال درباره افزایش کلاهبرداری‌ها هشدار داده است. گزارش اخیر نشان داد که کالیفرنیا در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دلار در سرقت‌های ارز دیجیتال از دست داده است و بیش از ۲۶۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو به سرقت رفته است.

اسکات هِلمن (Scott Hellman)، مأمور ویژه FBI که بر جرایم سایبری تمرکز دارد، تاکتیک‌های مورد استفاده کلاهبرداران را توضیح داد. او از منظر یک کلاهبردار بیان کرد: «من معمولاً افراد بازنشسته یا سالمند را هدف قرار می‌دهم چون می‌دانم که آن‌ها پول بازنشستگی دارند و قصد دارم آن‌ها را فریب بدهم تا وجوه بازنشستگی‌شان را در یک فرصت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال مجدد سرمایه‌گذاری کنند.» هِلمن در ادامه نحوه فریب دادن قربانیان توسط کلاهبرداران را شرح داد:

«سپس در یک مرحله، آن‌ها را می‌ترسانم که پول بیشتری به من بدهند و در نهایت تمام کلاهبرداری ناپدید می‌شود، و پول ناپدید می‌شود و من با مقدار زیادی ارز دیجیتال فرار می‌کنم.»

FBI تأکید کرده است که کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر اصلی‌ترین عامل زیان‌های مالی در حوزه ارزهای دیجیتال است. با توجه به این که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به سختی قابل ردیابی هستند و هیچ نوع حفاظت بیمه‌ای ندارند، این حوزه به شدت برای کلاهبرداران جذاب شده است.

این سازمان به افراد توصیه کرد که با احتیاط عمل کنند و نسبت به پیشنهادات سرمایه‌گذاری ناخواسته، به‌ویژه آن‌هایی که بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، مشکوک باشند. سرمایه‌گذاران باید به دقت هر فرصت مرتبط با ارزهای دیجیتال را بررسی کنند تا از گرفتار شدن در این طرح‌های پیچیده کلاهبرداری جلوگیری کنند.

نظر شما در مورد هشدار FBI و افزایش کلاهبرداری‌های در حوزه ارزهای دیجیتال و رمزارزها، به ویژه هدف قرار دادن افراد مسن و بازنشستگان، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره FBI به سرمایه‌گذاران در مورد افزایش کلاهبرداری‌های ارزها دیجیتال در میان ضررهای میلیارد دلاری هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.