کشورهای بریکس استفاده از ارزهای ملی را از طریق پلتفرم مالی جدید گسترش می‌دهند

کشورهای بریکس استفاده از ارزهای ملی را از طریق پلتفرم مالی جدید گسترش می‌دهند
آنچه در این مقاله میخوانید

یوری اوشاکوف (Yury Ushakov)، دستیار رئیس‌جمهور روسیه، از ابتکارات جدید بریکس (BRICS) برای افزایش استفاده از ارزهای ملی در تجارت خبر داد. این طرح‌ها شامل توسعه زیرساخت‌های مالی مانند یک پلتفرم سراسری بریکس و سیستم‌های تسویه‌حساب ویژه است. هدف از این حرکت، ساده‌سازی معاملات بین کشورهای عضو و کاهش هزینه‌های تجارت است. در همین حال، سرگئی ریابکوف (Sergey Ryabkov)، معاون وزیر امور خارجه روسیه، به تلاش‌های مداوم غرب برای تضعیف وحدت بریکس اشاره نمود و ادعا کرد که این تلاش‌ها در عوض علاقه جهانی به این بلوک را تقویت کرده است.

برنامه‌های بریکس برای گسترش استفاده از ارزهای ملی در تجارت

یوری اوشاکوف (Yury Ushakov)، دستیار رئیس‌جمهور روسیه، از برنامه‌هایی برای تقویت استفاده از ارزهای ملی در تجارت متقابل بین کشورهای بریکس (BRICS) خبر داد که با ایجاد زیرساخت‌های مالی جدید پشتیبانی خواهد شد. اوشاکوف در روز پنجشنبه در مسکو گفت:

“وزارت دارایی روسیه با همکاری بانک مرکزی در حال مذاکره با شرکای خود در این اتحادیه برای پروژه پلتفرم مالی سراسری بریکس، زیرساخت‌های ویژه تسویه‌حساب و بیمه‌گر مجدد بریکس است.”

این ابتکارات با هدف ساده‌سازی معاملات بین کشورهای عضو در حال انجام است. اوشاکوف افزود که اجرای این پروژه‌ها “امکان گسترش پرداخت‌ها به ارزهای ملی و کاهش هزینه‌ها در تجارت متقابل” را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که ریاست روسیه در بریکس “در طول سال توجه زیادی به فعال‌سازی مسیر مالی در چارچوب بریکس داشته است.”

به موازات این موضوع، سرگئی ریابکوف (Sergey Ryabkov)، معاون وزیر امور خارجه روسیه، درباره تلاش‌های مداوم غرب برای تضعیف وحدت بریکس (BRICS) صحبت کرد. ریابکوف در یکی از جلسات کمیسیون شورای فدراسیون (Federation Council Commission) تلاش‌های غرب برای بدنام کردن این گروه و ایجاد تفرقه بین اعضای آن را مورد انتقاد قرار داد.

وی توضیح داد که این تلاش‌ها عمدتاً شکست خورده‌اند و اغلب نتیجه‌ای معکوس داشته‌اند، به طوری که کشورهای بیشتری را به جستجوی جایگزین‌هایی برای مدل‌های توسعه تحت سلطه غرب ترغیب کرده‌اند. ریابکوف تأکید کرد که بریکس یک پلتفرم فراگیر و مبتنی بر همکاری را نمایندگی می‌کند، و بیش از ۳۰ کشور به دلیل تعهد این بلوک به تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر اجماع و احترام متقابل علاقه‌مند به گسترش تعامل خود با بریکس هستند.

نظر شما در مورد فشار بریکس برای استفاده از ارزهای ملی در تجارت متقابل و تلاش برای بی‌اعتبار کردن وحدت آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کشورهای بریکس استفاده از ارزهای ملی را از طریق پلتفرم مالی جدید گسترش می‌دهند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.