افزایش قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه سپتامبر کمی بیشتر از برآوردها

افزایش قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه سپتامبر کمی بیشتر از برآوردها
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس آخرین داده‌های اداره آمار کار که صبح پنجشنبه منتشر شد، یک گزارش دقیق در مورد تورم ایالات متحده نشان داد که افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده به صورت سالانه در ماه سپتامبر کاهش یافته است، اما قیمت‌های اصلی ثابت مانده است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به سال قبل در ماه سپتامبر 2.4 درصد افزایش یافت که در مقایسه با افزایش سالانه 2.5 درصدی قیمت‌ها در ماه آگوست، اندکی کاهش داشت. این افزایش سالانه که پایین‌ترین رقم سالانه از فوریه 2021 بود، بیشتر از انتظارات اقتصاددانان مبنی بر افزایش 2.3 درصدی سالانه بود.

این شاخص نسبت به ماه قبل 0.2 درصد افزایش یافت که با افزایش مشاهده شده در ماه اوت مطابقت داشت و همچنین گرمتر از برآوردهای اقتصاددانان مبنی بر افزایش 0.1 درصدی بود.

تورم اگرچه تعدیل شده است، اما بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو به صورت سالانه باقی مانده است. اما فدرال رزرو اخیرا توجه خود را به وضعیت بازار کار معطوف کرده است که به طرز شگفت‌انگیزی در برابر نرخ‌های بهره بالا انعطاف‌پذیر بوده است.

داده‌های اداره آمار کار که روز جمعه منتشر شد نشان داد که بازار کار 254000 حقوق و دستمزد در ماه سپتامبر اضافه کرد که بیشتر از 150000 مورد انتظار اقتصاددانان بود، در حالی که نرخ بیکاری از 4.2 درصد به 4.1 درصد کاهش یافت.

این گزارش قوی انتظارات را در مورد مسیر رو به جلو برای نرخ‌های بهره تغییر داد، به طوری که معامله‌گران اکنون در ماه نوامبر به جای کاهش 50 نقطه پایه دیگر، یک کاهش 25 واحد پایه کوچکتر قیمت‌گذاری می‌کنند.

صورتجلسه فدرال رزرو که چهارشنبه منتشر شد نشان داد که در حالی که اکثریت قابل توجهی از مقامات در نشست سپتامبر خود از کاهش بیشتر حمایت کردند، بعضی خواهان گزینه کوچکتر بودند و از افزایش مجدد تورم به عنوان نگرانی اصلی یاد کردند.

علاوه بر گزارش تورم، مطالبات بیکاری جدید نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اوت 2023 رسید.

پس از انتشار این داده‌ها، بازارها به احتمال بیش از 80 درصد قیمت‌گذاری کردند که بانک مرکزی در ماه نوامبر 25 واحد پایه کاهش داد، در مقایسه با 50 درصد افزایش یک ماه پیش، بر اساس ابزار CME FedWatch.

کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد جهانی در LPL، اگر داده های تورم همچنان نشان می‌دهد که قیمت ‌ا به طور کلی در بحبوحه بازار کار سردتر در حال افزایش هستند، جلسه بعدی فدرال رزرو بدون شک شامل بحث داغ‌تری در مورد اینکه کدام یک از وظایف فدرال رزرو اولویت دارد خواهد بود.

دیدگاه خود را درباره افزایش قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه سپتامبر کمی بیشتر از برآوردها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.