گزارش روزانه بازار فارکس، 20 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 20 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام ایالات متحده با اندکی کاهش بسته شد و ارزش سهام چین در طول شب کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده روز گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شد.
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) ماه آگوست انگلستان رشد متوسطی را نشان داد.

اخبار بازار فارکس، 20 مهر 1403 (11 اکتبر 2024)

  • سهام ایالات متحده روز گذشته با ۰.۲ درصد کاهش بسته شد و شاخص دلار نیز به‌طور جزئی کاهش یافت. این در حالی است که افزایش غیرمنتظره در داده‌های تورم و بیکاری باعث شد بحث‌هایی پیرامون کاهش احتمالی نرخ بهره توسط کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) شکل گیرد. ارزش سهام آسیایی کمی افزایش یافت، در حالی که ارزش سهام چین تقریباً ۳ درصد کاهش یافت. این افت به دلیل کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران پیش از نشست خبری وزارت دارایی چین که فردا برگزار می‌شود، رخ داد. (بلومبرگ)
  • صورت‌جلسه‌های بانک مرکزی اروپا (ECB) که روز گذشته منتشر شد، نشان داد که چرخش به سمت سیاست‌های کاهش نرخ بهره حتی پیش از انتشار گزارش ضعیف شاخص مدیران خرید (PMI) آغاز شده بود، که منجر به مطرح شدن پیش‌بینی‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره در ماه اکتبر شد. فعالان بازار هم‌اکنون دو کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را تا ماه دسامبر پیش‌بینی کرده‌اند که با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بارکلیز (Barclays) مطابقت دارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • تورم ایالات متحده برای دومین ماه متوالی فراتر از انتظارات بود، به‌طوری که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی، با ۰.۳۱ درصد افزایش ماهانه مواجه شد، در حالی که پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و اتفاق نظر تحلیل‌گران ۰.۲ درصد بود. در همین حال، مطالبات اولیه برای بیمه بیکاری به ۲۵۸ هزار نفر رسید، در حالی که پیش‌بینی‌ها ۲۳۰ هزار نفر بود. با این حال، این افزایش عمدتاً به دلیل تأثیرات موقتی مانند طوفان هلن (Hurricane Helene) و اخراج‌های شرکت خودروسازی چندملیتی استلانتیس (Stellantis) رخ داده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، عضو فدرال رزرو، اعلام کرد که نسبت به کنار گذاشتن کاهش نرخ در ماه نوامبر نظر مثبتی دارد، در حالی که رؤسای فدرال رزرو، آستن گولزبی (Austan Goolsbee)، جان ویلیامز (John Williams) و توماس بارکین (Thomas Barkin) خاطرنشان کردند که بانک مرکزی می‌تواند به روند کاهش نرخ‌ها ادامه دهد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان پیش‌بینی خود را برای کاهش ۲۵ واحدی در جلسه ماه نوامبر کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) حفظ می‌کند، چون معتقد است افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی، عمدتاً به دلیل اجزای ناپایدار مانند تورم کالاهای اصلی بوده است. (تحقیقات بارکلیز)

  • تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا در ماه آگوست به ۰.۲ درصد رشد ماهانه رسید، که مطابق با پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و بلومبرگ (Bloomberg) بود. این رشد جزئی و مطابق با انتظارات باید برای بانک مرکزی انگلستان (Bank of England) اطمینان‌بخش باشد، چرا که این بانک نگرانی‌هایی در مورد احتمال رشد بیش‌ از حد اقتصاد ابراز کرده بود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد که کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در جلسات ماه‌های نوامبر و دسامبر کمیته سیاست پولی (MPC) صورت گیرد، در حالی که بازار تنها ۳۷ واحد کاهش نرخ بهره تا ماه دسامبر را پیش‌بینی کرده است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • در بازار ارزهای خارجی (FX)، اعتماد نسبت به پوند استرلینگ (Sterling) اخیراً نسبتاً پایین بوده است، چون فعالان بازار منتظر اخبار بیشتری درباره بودجه ماه اکتبر هستند تا بتوانند دیدگاه‌های خود را درباره چشم‌انداز رشد اقتصادی ارزیابی کنند. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 20 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.