تعلیق هلدینگ Nomura توسط وزارت دارایی ژاپن

تعلیق هلدینگ Nomura توسط وزارت دارایی ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت دارایی ژاپن به طور موقت Nomura Holdings Inc را از امتیازات فروشنده اصلی در حراج بدهی‌های دولتی پس از اعتراف این شرکت به دستکاری در بازار آتی اوراق قرضه مستثنی کرد.

این وزارتخانه روز جمعه در بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت که Nomura از حقوق ویژه معامله‌گران اوراق قرضه دولتی ژاپن از 15 اکتبر تا 14 نوامبر تعلیق خواهد شد.

این اقدام که قبلاً توسط بلومبرگ گزارش شده بود، پس از افشاگری‌ها باعث شد تا چندین شرکت از جمله شرکت Toyota Finance Corp، شرکت‌های بیمه‌نامه خود را به جای دیگری ببرند، شکست دیگری برای Nomura است. به گفته تحلیلگران، تعلیق Nomura به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران در حراج اوراق قرضه دولتی، بار دیگر متقاضیان را افزایش می‌دهد.

تاکاشی فوجی‌وارا، مدیر ارشد صندوق در بخش سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت Resona Asset Management Co. در توکیو گفت: وزن سایر کارگزاری‌ها افزایش خواهد یافت. نگرانی خاصی وجود دارد که مازاد عرضه اوراق قرضه فوق بلندمدت وجود دارد و ممکن است نقدینگی کاهش یابد.

این تعلیق شامل مشارکت در فروش بدهی‌های خاص از جمله مزایده‌های رقابتی غیر قیمتی است. با این حال، یکی از مقامات وزارت دارایی در یک نشست توجیهی در توکیو گفت که بعید است که تاثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد.

Nomura در بین فروشندگان اصلی با پیشنهادهای موفقیت آمیز وزن شده بر اساس مدت زمان در شش ماه منتهی به سپتامبر در رتبه چهارم قرار گرفت. شرکت‌کنندگان به اصطلاح ویژه در مزایده اوراق قرضه در ازای تعهد به مناقصه و خرید مقدار مشخصی از اوراق، به مقامات وزارتخانه دسترسی دارند. بر اساس وب سایت وزارت، این گروه تا دسامبر 19 عضو داشت.

مایکل مکداد، تحلیلگر ارشد Morningstar Inc، گفت: از دست دادن موقت چنین تعاملی با این وزارتخانه، Nomura را از بینش‌هایی که می‌تواند به تنظیم ریسک‌ها در ترازنامه و یافتن فرصت‌های تجاری کمک کند، محروم می‌کند.

این مقام گفت که این وزارتخانه از Nomura می‌خواهد تا سیستم‌های مدیریت داخلی خود را بازنگری کند و در مورد چگونگی برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تکرار گزارش دهد.

Nomura در بیانیه‌ای گفت: ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و از مشتریان خود و سایر طرف‌های ذینفع به دلیل مشکلی که این موضوع ایجاد کرده عذرخواهی می‌کنیم. در صورت وجود هرگونه تأثیر با اهمیت بر نتایج مالی خود اعلام خواهیم کرد. این شرکت قرار است سود سه ماهه منتهی به سپتامبر را در اول نوامبر گزارش کند.

سخنگوی انجمن فروشندگان اوراق بهادار ژاپن از طریق ایمیل گفت: مایه تاسف و تأسف است که چنین توصیه‌ای علیه یک شرکت پیشرو صادر شده است در زمانی که شرکت‌های اوراق بهادار قرار است اعتبار خود را بهبود بخشند. او گفت که گروه صنعتی پس از رسیدگی FSA به این موضوع و کارگزاری این حادثه را به انجمن گزارش می‌دهد، اقدامی علیه Nomura در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه خود را درباره تعلیق هلدینگ Nomura توسط وزارت دارایی ژاپن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.