آژانس مالیاتی آفریقای جنوبی رمزارزها را به برنامه‌های تطبیقی خود اضافه می‌کند

آژانس مالیاتی آفریقای جنوبی رمزارزها را به برنامه‌های تطبیقی خود اضافه می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS) اعلام کرده است که قصد دارد دارایی‌های دیجیتال (رمزارز) را در برنامه‌های تطبیقی مالیاتی خود بگنجاند. اداره درآمدهای آفریقای جنوبی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات درباره کاربران ارزهای دیجیتال است و تلاش‌های خود را برای شناسایی و ممیزی مالیات‌دهندگان غیرمنطبق افزایش داده است. این نهاد درآمدی از مالیات‌دهندگانی که نگران رعایت قوانین مالیاتی هستند، خواسته است تا در برنامه افشای داوطلبانه شرکت کنند، اما افرادی که در حال حاضر تحت ممیزی هستند، واجد شرایط نخواهند بود. اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS) بر پیامدهای فرار مالیاتی عمدی تأکید کرده و تعهد خود را به پیگیری تمام مالیات‌دهندگان غیرمنطبق اعلام کرده است.

هدف اداره درآمدهای آفریقای جنوبی بهبود انطباق مالیاتی دارایی‌های دیجیتال است

اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS) اعلام کرده است که قصد دارد دارایی‌های دیجیتال (رمز ارزها) را در برنامه‌های تطبیقی مالیاتی خود بگنجاند. این نهاد درآمدی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از کاربران ارزهای دیجیتال از طریق اداره رفتار بخش مالی (FSCA) و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال است.

اداره درآمدهای آفریقای جنوبی در تاریخ ۹ اکتبر (18 مهر) اعلام کرد که پس از مشاهده این که مالیات‌دهندگان دارایی‌ها و معاملات دیجیتال خود را در اظهارنامه‌های مالیاتی اعلام نمی‌کنند، مجبور به انجام این اقدام شده است. طبق این بیانیه، قانون آفریقای جنوبی از اداره درآمدهای آفریقای جنوبی می‌خواهد که تمامی درآمدها و دارایی‌ها، از جمله ارزهای دیجیتال، را در نظر بگیرد. به نظر می‌رسد که عدم ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی باعث شده است که این نهاد درآمدی در ابتدا از نهادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال درخواست افشای داوطلبانه کند.

با این حال، اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS) در آخرین اظهارنظر خود در مورد این موضوع اعلام کرد که در حال کار برای ساده‌سازی انطباق مالیاتی برای مالیات‌دهندگان و معامله‌گران است. همزمان، این نهاد درآمدی بر پیامدهای فرار مالیاتی عمدی تأکید کرد. برای دستیابی به این هدف، این نهاد اعلام کرد که تیم‌های ممیزی خود را تقویت کرده و از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کند.

اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS) گفت:

“این نهاد مالیاتی به استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و الگوریتم‌ها برای پردازش کارهای خود روی آورده است. در اجرای ماموریت خود، اداره درآمدهای آفریقای جنوبی اخیراً نامه‌هایی را به مالیات‌دهندگانی که دارایی‌های دیجیتال دارند ارسال کرده است. هدف از این نامه‌ها کسب اطلاعات درباره سرمایه‌گذاری مالیات‌دهندگان در دارایی‌های دیجیتال و معاملات انجام‌شده است تا به اداره درآمدها امکان ارزیابی انطباق مالیات‌دهندگان در این زمینه را بدهد.”

هشدار آفریقای جنوبی به معامله‌گران غیرمنطبق ارزهای دیجیتال

در همین حال، اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS) از مالیات‌دهندگان این کشور که نگران انطباق مالیاتی هستند، خواسته است تا در برنامه افشای داوطلبانه (VDP) شرکت کنند. با این حال، این نهاد هشدار داده است که مالیات‌دهندگانی که برای ممیزی شناسایی شده‌اند، واجد شرایط برنامه VDP نخواهند بود.

ادوارد کیسوتر (Edward Kieswetter)، کمیسر اداره درآمدهای آفریقای جنوبی (SARS)، اظهار داشت که فناوری به‌طور قابل‌توجهی توانایی این نهاد در شناسایی مالیات‌دهندگان غیرمنطبق را بهبود بخشیده است. او افزود:

“اداره درآمدهای آفریقای جنوبی همه افراد را بدون ترس، تبعیض یا جانبداری تحت پیگرد قرار خواهد داد.»

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آژانس مالیاتی آفریقای جنوبی رمزارزها را به برنامه‌های تطبیقی خود اضافه می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.