اخبار مهم اقتصادی در هفته پیش‌رو

اخبار مهم اقتصادی در هفته پیش‌رو
آنچه در این مقاله میخوانید

درآمد فصل سوم

فصل سود روز جمعه آغاز شد و سهام JPMorgan و Wells Fargo پس از پیشی گرفتن هر دو بانک از تخمین‌ها جهش کردند.

بانک‌های بزرگ بیشتری قرار است در هفته آینده گزارش دهند، از جمله بانک آمریکا و سیتی گروپ در روز سه‌شنبه، در حالی که نتفلیکس قرار است پس از بسته شدن در روز پنجشنبه گزارش دهد.

شرکت‌ها برای حمایت از ارزش‌گذاری بازار سهام، که بسیار بالاتر از میانگین تاریخی آن است، باید انتظارات خود را برای رشد سود در گزارش‌های سه ماهه خود بالا ببرند.

تحلیلگران UBS در یادداشتی در روز جمعه اعلام کردند که نتایج سود سه ماهه سوم باید تأیید کند که رشد سود شرکت‌های بزرگ همچنان ثابت است. اکنون که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را آغاز کرده است، اقتصاد باید با کاهش نرخ بهره در مواردی مانند بدهی کارت اعتباری و وام‌های تجاری، رونق بیشتری بگیرد.

داده‌های ایالات متحده

بازارها روز پنجشنبه به‌روزرسانی دیگری در مورد سلامت مصرف‌کننده آمریکایی دریافت خواهند کرد و سرمایه‌گذاران امیدوارند که داده‌های خرده‌فروشی بینش بیشتری را در مورد اقتصادی ارائه دهد که بسیار انعطاف‌پذیرتر از آن چیزی است که بسیاری انتظار داشتند.

داده‌های قوی‌تر از پیش‌بینی‌شده اخیر بازار کار، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا شرط‌بندی‌ها را در مورد میزان نیاز فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده دوباره ارزیابی کنند و ارقام سالم خرده‌فروشی می‌تواند این روند را بیشتر تقویت کند.

سرمایه‌گذاران همچنین در روزهای آینده فرصتی برای شنیدن نظرات تعدادی از مقامات فدرال رزرو از جمله کریستوفر والر فرماندار، نیل کشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس و مری دالی رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو خواهند داشت.

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است روز پنج‌شنبه یک چهارم واحد دیگر کاهش دهد، اقدامی که سیاست‌گذاران و ناظران بازار پس از آخرین جلسه بانک در ماه سپتامبر آن را رد کردند.

از آن زمان، نشانه‌هایی مبنی بر کند شدن رشد اقتصادی و کاهش فشار قیمت‌ها، نیاز به کاهش سریع‌تر برای حمایت از اقتصاد بلوک را افزایش داده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که حرکت روز پنجشنبه می‌تواند منجر به کاهش متوالی نرخ بهره شود. تحلیلگران دویچه بانک در یادداشتی در روز جمعه گفتند که کاهش مجدد در ماه اکتبر قابل توجه خواهد بود.

تولید ناخالص داخلی چین

داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم چین که قرار است روز جمعه منتشر شود، نقطه برجسته یک هفته شلوغ برای داده‌های اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

علیرغم سه ماهه دوم ضعیف و انتظار بهبود اندک در سه ماهه سوم، سیاستگذاران نسبت به دستیابی به هدف رشد سالانه حدود 5 درصد ابراز اطمینان کرده‌اند.

علاوه بر تولید ناخالص داخلی، چین داده‌های مربوط به تجارت، قیمت مسکن و خرده‌فروشی را منتشر خواهد کرد و به سیاست‌گذاران بینشی در مورد چالش‌های پایان سال ارائه می‌کند.

قیمت نفت

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت اما برای دومین هفته متوالی افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران عواملی مانند اختلالات احتمالی عرضه در خاورمیانه و تأثیر طوفان میلتون بر تقاضای سوخت در فلوریدا را ارزیابی کردند.

هر دو معیار هفته را بیش از 1 درصد افزایش دادند زیرا بازارها منتظر پاسخ اسرائیل به حمله موشکی گسترده از سوی ایران بودند. ایران در 1 اکتبر بیش از 180 موشک را علیه اسرائیل شلیک کرد که احتمال انتقام گیری علیه تاسیسات نفتی ایران را افزایش داد.

فلوریدا روز جمعه پس از دومین طوفان بزرگ خود در دو هفته گذشته، بهبودی طولانی و دشوار را آغاز کرد و انتظار می‌رود که تخریب گسترده مصرف سوخت را کاهش دهد.

فلوریدا سومین مصرف‌کننده بزرگ بنزین در ایالات متحده است، اما هیچ پالایشگاهی در این ایالت وجود ندارد که آن را به واردات از طریق آب وابسته می‌کند.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی در هفته پیش‌رو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.