گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 مهر 1403 (15 اکتبر 2024)

معاملات سهام‌های ایالات متحده امروز با افزایش ارزش آغاز شدند و شاخص S&P بار دیگر رکورد شکنی کرده و از مرز ۵,۸۵۰ عبور کرد. با نزدیک شدن به انتخابات، نوسانات در حال افزایش است و این نوسانات با افزایش عدم اطمینان در مورد تغییرات احتمالی سیاستی تقویت می‌شود.

شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه داد و برای یازدهمین روز متوالی افزایش یافت و با قیمت ۱۰۳.۲ معامله شد. در همین حال، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز افزایش یافت و به ۴.۱ درصد رسید.

در طول تعطیلات آخر هفته، وزارت دارایی جزئیات مالی کمی در خصوص حمایت مالی ارائه کرد. با این حال، لحن سیاست‌گذاری مثبت بود و بر نیاز به تثبیت قیمت‌های مسکن و احساسات بازار تأکید داشت.

در عین حال، ارقام تجاری اخیر نشان داد که صادرات چین کمتر از حد انتظار رشد کرده است که به کاهش احساسات مصرف‌کننده افزوده است.

در واکنش به این اعلامیه‌ها، سرمایه‌گذاران بورس معاملات آتی شانگهای (SHFE) در ابتدای معاملات قیمت‌ها را افزایش دادند و اخبار را مثبت‌تر تعبیر کردند.

از سوی دیگر، معاملات در بورس فلزات لندن (LME)چندان رونق نداشت و قیمت‌ها در همه بخش‌ها کاهش یافت. سرمایه‌گذاران خارج از چین معتقدند که نبود وضوح به وضعیت بی‌رونق بلندمدت کمک نمی‌کند و این موضوع در قیمت‌های فعلی منعکس شده است.

قیمت آلومینیوم و مس کمی کاهش یافت و به ترتیب به ۲,۵۹۴ دلار در هر تن و ۹,۶۵۹.۵۰ دلار در هر تن رسید. بقیه مجموعه فلزات پایه ثبات خود را حفظ کردند و قیمت آنها نتوانست سطوح حمایتی اخیر را بشکنند.

نزدیک بود که قیمت طلا از ۲,۶۶۰ دلار در هر اونس عبور کند، اما به دلیل فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و افزایش بازدهی‌ها نتوانست این روند را حفظ کند. با این حال، قیمت نقره کمی افزایش یافت و در زمان نگارش این گزارش، با قیمت ۳۱.۱۸ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت نفت کاهش یافت، به‌طوری‌که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۴.۱ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) به ۷۷.۶ دلار در هر بشکه رسید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.