سرکرده طرح کلاهبرداری 150 میلیون دلاری رمزارز از بازداشت ایالات متحده ناپدید شد

سرکرده طرح کلاهبرداری 150 میلیون دلاری رمزارز از بازداشت ایالات متحده ناپدید شد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک شهروند آلمانی که به طراحی کلاهبرداری ارز دیجیتال به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار متهم شده است، اکنون فراری است. او به دستکاری در پابند الکترونیکی خود در حالی که در حبس خانگی در نیویورک بود، متهم شده است. دادستان‌ها می‌گویند که او یک طرح بازاریابی چندسطحی را رهبری کرده و وعده بازدهی کلان داده است، سپس میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را به‌دست آورده و درست قبل از محاکمه ناپدید شده است. اکنون، تحقیقاتی در حال انجام است.

هورست جیچا (Horst Jicha)، متهم کلاهبرداری رمز ارز، از حبس خانگی فرار کرد

هورست جیچا (Horst Jicha)، یک شهروند آلمانی که به طراحی یک طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار متهم شده است، اکنون فراری است. او متهم به دستکاری پابند الکترونیکی خود در تاریخ ۳ اکتبر (12 مهر) است. جیچا تحت حبس خانگی در شهر نیویورک با وثیقه ۵ میلیون دلاری که توسط شریک زندگی و فرزندانش تضمین شده بود، منتظر محاکمه به خاطر اتهامات مربوط به کلاهبرداری اوراق بهادار و توطئه بود.

جان مارزولی (John Marzulli)، سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده در بروکلین، در گفت‌وگو با CNBC اظهار داشت:

«یک تحقیق بسیار جدی در جریان است تا او دستگیر شود.»

جیچا در دادگاه فدرال بروکلین حاضر نشد، که باعث شد دادستان‌ها فرایند مصادره وثیقه را آغاز کنند. مارزولی تأکید کرد: «ما قصد داریم وثیقه را مصادره کنیم»، که به ۴ میلیون دلار از وثیقه‌ای که توسط خانواده و شرکای جیچا تضمین شده بود اشاره داشت. پابند الکترونیکی او یک روز قبل از ناپدید شدن از کار افتاد و او درخواست برای حضور در بخش آماده‌سازی پیش از محاکمه را در روز بعد نادیده گرفت.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که هورست جیچا (Horst Jicha) یک طرح بازاریابی چندسطحی به نام USI Tech را رهبری کرده است که به دروغ به سرمایه‌گذاران وعده بازدهی متوسط ۱۴۰ درصد در ۱۴۰ روز را داده بود. جیمز اسمیت (James Smith)، مدیر معاونت FBI، در ماه ژانویه گفت:

«در واقع، این پلتفرم فقط یک پوشش بود و زمانی که سؤالاتی مطرح شد، جیچا میلیون‌ها دلار از پول سرمایه‌گذاران خود را دزدید و از کشور فرار کرد.»

بخش بزرگی از ارزهای دیجیتالی که به‌طور تقلبی به دست آمده بود، از جمله اتر و بیت ‌کوین، پس از توقف فعالیت‌های USI Tech به آدرس‌هایی ارسال شد که تحت کنترل جیچا بودند. مقامات دادستانی ایالات متحده توضیح دادند: «این یک طرح بازاریابی چندسطحی بود که بر اساس جذب سرمایه‌گذاران جدید توسط سرمایه‌گذاران قبلی برای خرید سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال جعلی بنا شده بود.»

نظر شما در مورد طرح کلاهبرداری ارزهای دیجیتال و فرار جیچا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.