نرخ تورم در بریتانیا پس از کاهش دستمزدها

نرخ تورم در بریتانیا پس از کاهش دستمزدها
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های بازار کار انگلستان

با توجه به آخرین آمار بازار کار انگلیس که صبح امروز منتشر شد، پوند انگلیس امروز با افزایش روبرو شد. نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح از ژانویه یعنی 4 درصد کاهش یافت. با این حال، خبر مهمتر این بود که رشد دستمزدها به پایین‌ترین سطح خود از سال 2022 کاهش یافت و برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

با 4.9 درصد، دستمزدها اکنون در ضعیف‌ترین سطح خود از ژوئن 2022 قرار گرفته است، که این انتظارات را تقویت می‌کند که BOE به کاهش نشانه‌ای ادامه دهد. با تعدیل تورم، دستمزدها بدون احتساب پاداش، از 1.9 درصد قبل به 1.4 درصد کاهش یافت.

دستمزدها کاهش می‌یابد

داده‌های مربوط به تغییرات دستمزد از این دیدگاه حمایت می‌کند که انتظار می‌رود تورم بریتانیا پیش از نشست بعدی BOE به کاهش خود ادامه دهد. آخرین بار بانک نشان داد که در صورت نیاز با کاهش بیشتر در صورت لزوم ادامه خواهد داد و معامله‌گران به طور گسترده‌ای بانک را برای کاهش بیشتر نرخ‌ها در جلسه ماه آینده ادامه خواهند داد.

CPI انگلستان

فردا، بازار پیش‌بینی می‌کند که تورم سرفصل سالانه در بریتانیا از 2.2 درصد قبل به 1.9 درصد، کمتر از هدف 2 درصدی بانک، کاهش یابد. چنانچه این اتفاق رخ دهد پوند به نظر می‌رسد که در برابر کاهش مجدد کاهش نرخ، آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد زیرا معامله‌گران انتظارات کاهش نرخ را کاهش می‌دهند. به دنبال داده‌های ضعیف دستمزد امروز، اگر فردا با یک غافلگیری نزولی مواجه شویم، فروش کامل‌تری محتمل است که می‌تواند شانس کاهش بیشتر در دسامبر را تقویت کند.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.