گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 25 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 25 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 25 مهر 1403 (16 اکتبر 2024)

همچنان که احتیاط در بازار حاکم شد، ارزش سهام‌های آمریکا در ابتدای صبح امروز کاهش یافتند. شاخص دلار کمی کاهش یافت و در سطح ۱۰۳.۱ معامله شد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به زیر ۴.۰۵ درصد رسید.

فعالان بازارها در حال حاضر احتمال ۹۲ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو در ماه نوامبر را در نظر گرفته‌اند. انتظار داریم همچنان که توجهات به انتخابات معطوف می‌شود، دلار در هفته‌های آتی در محدوده ۱۰۲.۵–۱۰۳ باقی بماند.

امروز نیز، در بخش فلزات پایه عملکرد ضعیفی دیده شد، چون فعالان بازارها به تدریج اعتماد خود را به اقدامات کمک اقتصادی چین از دست می‌دهند. در حالی که این کمک‌ها ممکن است خوش‌بینی کوتاه‌مدتی را ایجاد کنند، فعالان بازارها محدودیت‌های رشد بلندمدت را که با هزینه‌های بیشتر حل نمی‌شود، درک می‌کنند. احتمالاً حمایت‌های بیشتر مالی و سیاست‌های پولی در هفته‌های آتی اعلام خواهد شد، اما ما فکر نمی‌کنیم که این اقدامات بتواند اعتماد مصرف‌کننده را بازگرداند.

در این میان، قیمت آلومینیوم و مس به ترتیب به ۲,۵۷۰.۵۰ دلار در هر تن و ۹,۵۳۰.۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت. قیمت سرب و روی همچنان بالاتر از سطوح حمایتی قوی ۲,۰۰۰ دلار در هر تن و ۳,۰۰۰ دلار در هر تن باقی ماندند.

قیمت طلا پس از روند نزولی دیروز دوباره افزایش یافت و در سطح ۲,۶۶۰ دلار در هر اونس معامله شد. تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم در خاورمیانه و انتظارات برای سیاست‌های پولی تسهیلی بیشتر از سوی فدرال رزرو همچنان به عنوان عوامل حمایتی برای این فلز گرانبها عمل می‌کنند. انتظار داریم طلا در هفته‌های آتی رکوردهای جدیدی را ثبت کند. قیمت نقره نیز به تبع آن افزایش یافت و به ۳۱.۵ دلار در هر اونس رسید.

با وجود تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و ایران، قیمت نفت امروز باز هم کاهش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۰.۲ دلار در هر بشکه و ۷۳.۸ دلار در هر بشکه معامله شدند.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.