تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: افزایش ارزش پوند با وجود داده‌های نزولی

تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: افزایش ارزش پوند با وجود داده‌های نزولی
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • میانگین درآمد هفتگی در بریتانیا مطابق با پیش‌بینی 4.9 درصد بود.
  • فعالان بازار احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک انگلیس در ماه نوامبر را تا 80 درصد حفظ کردند.
  • به دلیل تغییر در لحن مقامات فدرال رزرو، ارزش دلار ثابت باقی ماند.

همچنان که پوند همچنان در محدوده کم‌نوسان خود باقی مانده است، تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) تغییر چندانی نشان نمی‌دهد. آمارهای مربوط به اشتغال بریتانیا نتوانستند چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی انگلیس را تغییر دهند. فعالان بازار بر داده‌های تورم آتی متمرکز شده‌اند. در همین حال، پس از آن که سیاست‌گذاران با لحنی محتاطانه نسبت به کاهش نرخ‌های بهره صحبت کردند، ارزش دلار همچنان ثابت ماند.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که میانگین درآمد هفتگی در بریتانیا مطابق با پیش‌بینی‌ها به ۴.۹ درصد رسید. در همین حال، تعداد مطالبات ماهانه بیکاری به ۲۷,۹۰۰ افزایش یافت که بالاتر از برآوردهای ۲۰,۲۰۰ بود. با این حال، این آمار تأثیر کمی بر پوند داشت. علاوه بر این، فعالان بازار همچنان احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس در ماه نوامبر را ۸۰ درصد در نظر گرفته‌اند.

در همین حال، معامله‌گران مشتاقانه منتظر گزارش مربوط به تورم هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. فشارهای قیمتی در بریتانیا به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. اقتصاددانان معتقدند که تورم در ماه سپتامبر بیشتر کاهش خواهد یافت و به ۱.۹ درصد خواهد رسید. رقمی پایین‌تر از این میزان احتمال کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر را افزایش خواهد داد. در همین حال، هرگونه افزایش غیرمنتظره در تورم، انتظارات برای کاهش نرخ‌ها را کاهش داده و موجب تقویت پوند خواهد شد.

در جای دیگر، به دلیل تغییر لحن میان سیاست‌گذاران فدرال رزرو، دلار آمریکا ثابت باقی ماند. روز دوشنبه، دو سیاست‌گذار اعلام کردند که بانک مرکزی آمریکا باید با احتیاط پیش برود. این احساسات پس از داده‌های اخیر مبنی بر قدرت اقتصادی آمریکا مطرح شد. در همان زمان، تورم در ماه سپتامبر بالاتر از حد انتظار بود. در نتیجه، فعالان بازار احتمال کمی برای توقف فدرال رزرو در ماه نوامبر در نظر می‌گیرند. این هفته، داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده چشم‌انداز کاهش نرخ بهره را بیشتر روشن خواهد کرد.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

فعالان بازار به ارزیابی ارقام مربوط به اشتغال ادامه خواهند داد چون رویدادهای کلیدی دیگری وجود نخواهد داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز پوند/ دلار امریکا (GBP/USD): گاوها سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 30 روزه را امتحان می‌کنند

GBPUSD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار امریکا (GBP/USD) در حال به چالش کشیدن سطح مقاومت میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) است. قیمت در یک محدوده تثبیت فشرده باقی مانده و کمی پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) قرار گرفته، که نشان‌دهنده دوره‌ای از عدم تصمیم‌گیری در بازار است. با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) از یک بازگشت صعودی احتمالی حمایت می‌کند، چون یک واگرایی صعودی شکل گرفته است. مومنتوم نزولی زمانی کاهش یافت که قیمت به سطح حمایتی ۱.۳۰۵۱ رسید.

اگر خریداران با عبور از میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) تسلط یابند، قیمت به سمت مقاومت ۱.۳۲۰۱ خواهد رسید. در غیر این صورت، روند نزولی احتمالاً ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است قیمت به سطحی پایین‌تر از ۱.۳۰۵۱ برسد.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.