گزارش روزانه بازار فارکس، 25 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 25 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • به دنبال کاهش درآمدهای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سهام آمریکا و آسیا در طول شب افت کردند.
  • به دنبال کاهش چشمگیر در داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس، ارزش پوند کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیوزیلند پایین‌تر از پیش‌بینی‌های بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) بود.

اخبار بازار فارکس، 25 مهر 1403 (16 اکتبر 2024)

  • پس از انتشار گزارش‌های ضعیف مربوط به درآمد از تامین‌کننده تراشه ASML، که سودهایی که در روز سه‌شنبه به دلیل گزارش‌های قوی درآمدهای فناوری کسب کرده بود را از بین برد، شاخص S&P 500 در معاملات شبانه 0.8 درصد کاهش یافت. شاخص MSCI منطقه آسیا-اقیانوسیه و شاخص نیکی 225 نیز با کاهش ارزش همراه شدند، چرا که چشم‌انداز شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی و هوش مصنوعی کم‌رونق‌تر به نظر می‌رسد. در همین حال، همچنان که فعالان بازار خود را برای نشست خبری وزیر مسکن چین که فردا برگزار می‌شود، آماده می‌کنند، سهام‌ها بین سود و زیان در نوسان بودند. (بلومبرگ)
    • پس از مصاحبه دیشب ترامپ (Trump)، که در آن از پیشنهادات برای افزایش قابل‌توجه تعرفه‌ها بر واردات خارجی دفاع کرد، شاخص دلار به بالاترین سطح خود در حدود دو ماه گذشته رسید. تیم تحقیقات بارکلیز خاطرنشان می‌کند که ارزهای منطقه شمال آسیا تحت فشار ترکیبی از افزایش ارزش دلار، اخبار تعرفه‌ها و سقوط شاخص نیمه‌هادی قرار دارند. (تحقیقات بارکلیز)

  • داده‌های تورم بریتانیا امروز صبح بازار را به شکلی غیرمنتظره به سمت پایین هدایت کرد – با رقم کلی 1.7 درصد نسبت به سال گذشته، که با پیش‌بینی ما همخوانی داشت اما کمتر از اتفاق نظر 1.9 درصد بود، و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاها، به غیر از مواد غذایی و انرژی، با 3.2 درصد (در مقابل پیش‌بینی تحقیقات بارکلیز 3.3 درصد و بلومبرگ 3.4 درصد) منتشر شد. اگرچه این کاهش تا حدی به دلیل موارد ناپایدار مانند قیمت بلیط‌های هواپیما بود، تیم تحقیقات بارکلیز خاطرنشان می‌کنند که عدم تطابق در خدمات، به‌ ویژه در مقایسه با پیش‌بینی بانک انگلستان چشمگیر بود و باور دارند که کاهش 25 واحدی نرخ بهره در جلسات ماه‌های نوامبر و دسامبر به ‌عنوان یک پایه محکم مطرح است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • فعالان بازار اکنون بر اساس کاهش 44 واحدی نرخ بهره تا جلسه ماه دسامبر قیمت‌گذاری می‌کنند، که نسبت به 37 واحد کاهش در پایان روز گذشته افزایش یافته است. ارزش پوند نیز به دنبال این اخبار کاهش یافت و نرخ تبدیل دلار به پوند با 0.60 درصد کاهش، به زیر سطح کلیدی 1.30 رسید. با این حال، بخش معاملات بارکلیز معتقد است که تورم پایین‌تر همراه با داده‌های قوی بازار کار دیروز، به طور کلی برای چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا مثبت است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیوزیلند برای سه‌ماهه سوم با 2.2 درصد نسبت به سال گذشته منتشر شد که با اتفاق نظر همخوانی داشت اما کمتر از پیش‌بینی‌های بانک مرکزی نیوزیلند بود. پس از انتشار این خبر، ارزش جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار آمریکا (NZDUSD) تا 0.7 درصد کاهش یافت و به 0.6040 رسید، سپس کمی به 0.6060 بازگشت. (بلومبرگ)
    • فعالان بازار اکنون بر اساس کاهش 60 واحدی نرخ بهره در جلسه ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌کنند، که نسبت به کاهش 52 واحدی در روز دوشنبه افزایش یافته است. طبق نظر تیم تحقیقات بارکلیز، با توجه به این که جلسه بعدی تا ماه فوریه برگزار نخواهد شد و بانک مرکزی نیوزیلند تمایل بیشتری به اتخاذ رویکردی متمایل به سیاست‌های انبساطی و کاهش نرخ بهره نشان داده است، دلایل قوی‌ای برای کاهش 75 واحدی نرخ بهره در ماه جلسه نوامبر وجود دارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.