تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: روند صعودی ناشی از شاخص قیمت مصرف‌کننده زیر سطح 1.3800 محو می‌شود

تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: روند صعودی ناشی از شاخص قیمت مصرف‌کننده زیر سطح 1.3800 محو می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • تورم سالانه کانادا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و به 1.6 درصد رسید.
  • فعالان بازار احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره را از 50 درصد به 74 درصد افزایش دادند.
  • معامله گران منتظر انتشار گزارش مربوط به خرده فروشی ایالات متحده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت اقتصاد هستند.

تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حاکی از یک کاهش جزئی است، در حالی که عوامل فاندامنتال همچنان از افزایش بیشتر قیمت حمایت می‌کنند. پس از آن که مشخش شد آمار تورم کمتر از حد انتظار بود، دلار کانادا نزدیک به پایین‌ترین سطح 10 هفته‌ای خود معامله شد. در همین حال، با انتظارات بالاتر برای کاهش ناچیز نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر، دلار آمریکا همچنان قوی باقی ماند.

تورم سالانه کانادا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و به 1.6 درصد رسید، که احتمال یک کاهش نرخ بهره چشمگیر توسط بانک مرکزی کانادا در ماه اکتبر را افزایش داد. بانک مرکزی کانادا اخیراً تمرکز خود را بر حفظ رشد اقتصادی معطوف کرده است، در حالی که سیاست‌گذاران نگران هستند که تورم بیش از حد کاهش یابد. بنابراین فشار زیادی برای کاهش هزینه‌های وام‌گیری وجود دارد.

پس از انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، مشارکت‌کنندگان بازار احتمال کاهش 50  واحدی نرخ بهره را از 50 درصد به 74 درصد افزایش دادند. به دلیل دلار قوی و کاهش قیمت نفت، ارزش دلار کانادا (لونی) در هفته‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که ممکن است اسرائیل به نفت ایران حمله نکند، قیمت نفت در روز سه‌شنبه به شدت کاهش یافت. پیش‌تر، قیمت نفت به دلیل تشدید جنگ در خاورمیانه افزایش یافته بود. با این حال، با کاهش تنش‌ها، بهای نفت نیز کاهش یافت.

در همین حال، همچنان که مشارکت‌کنندگان بازار خود را با چشم‌انداز جدید برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تطبیق دادند، دلار آمریکا با ثبات باقی ماند. سیاست‌گذاران موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کرده‌اند و برخی انتظار دارند که تنها یک کاهش دیگر نرخ بهره در سال جاری اتفاق بیفتد. معامله‌گران در انتظار انتشار گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده هستند تا اطلاعات بیشتری درباره سلامت اقتصاد به دست آورند. علاوه بر این، این گزارش بر انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره تأثیر خواهد گذاشت.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

فعالان بازار امروز انتظار انتشار داده‌های پرتأثیر از ایالات متحده یا کانادا را ندارند. بنابراین، آنها به بررسی چشم‌انداز جدید کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک کانادا (BoC) ادامه خواهند داد.

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: پس از واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI)، خرس‌ها وارد بازار شدند

USDCAD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) پس از برخورد با مقاومت در سطح 1.3825 عقب‌نشینی کرده است. این کاهش پس از یک روند صعودی شدید رخ داده که نشان‌دهنده کاهش مومنتوم است، چرا که شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی نزولی نشان داده است. با این حال، گرایش صعودی همچنان پابرجا است، چون قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالاتر از 50 است.

بنابراین، ممکن است قیمت در نزدیکی میانگین متحرک ساده (SMA) حمایت پیدا کند و دوباره به سمت بالا حرکت کند. افزایش قیمت به بالاتر از سطح 1.3825 تأییدی بر ادامه روند صعودی خواهد بود. با این حال، اگر گاوها نتوانند یک سقف بالاتر ایجاد کنند، ممکن است خرس‌ها (فروشندگان) کنترل بازار را به دست گیرند و در صورت کاهش قیمت به زیر سطح میانگین متحرک ساده (SMA)، روند نزولی تقویت شود.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.