گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 مهر 1403 (17 اکتبر 2024)

سهام ایالات متحده امروز نوسان داشتند، در حالی که شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه داد و بالاتر از سطح 103.4 رسید. در مقابل، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت و به 4 درصد رسید.

در آن سوی اقیانوس اطلس، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بریتانیا در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 1.7 درصد گزارش شد که کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و نسبت به 2.2 درصد در ماه گذشته کاهش یافت. این موضوع تورم بریتانیا را به تورم منطقه یورو نزدیک‌تر می‌کند که در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 1.8 درصد بود.

اوایل سال جاری، انتظارات از این که بانک انگلستان (BoE) نرخ بهره را به شکلی تدریجی‌تر از فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش دهد، از پوند حمایت کرده بود، اما اکنون این تفاوت کاهش یافته است. فعالان بازارها انتظارات خود را برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره از سوی بانک انگلستان در ماه نوامبر افزایش داده‌اند.

ارزش یورو امروز در برابر پوند بهبود یافت و با نرخ 0.836 معامله شد، هرچند همچنان نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از سال 2022 باقی مانده است.

امروز بازار شاهد عملکرد متناقضی در فلزات پایه بود، به‌ طوری‌که نوسانات جزئی موجب جهت‌گیری کلی بازار شد. فعالان بازار در حالی به نشست خبری آتی چین در روز پنجشنبه چشم دوخته که خود را در یک دوراهی می‌بیند. سطح اعتماد به اعلامیه‌های مهم از سوی سیاست‌گذاران پایین است، اما هرگونه ناامیدی ممکن است ضعف بازار را فردا تشدید کند. ریسک به سمت نزولی تمایل دارد. در این میان، با توجه به عدم وجود سیگنال واضح از بازار، فلزات همچنان از یک استراتژی بازگشت به میانگین پیروی می‌کنند و به میانگین‌های خود نزدیک می‌شوند.

در مورد مس، این سطح در حال حاضر 9,450 دلار در هر تن است و قیمت‌ها به آرامی به این سطح نزدیک می‌شوند و معاملات با قیمت 9,558.50 دلار در هر تن بسته شدند.

قیمت آلومینیوم با قاطعیت در 2,584 دلار در هر تن ثابت ماند. قیمت‌های سرب و روی نیز بدون تغییر باقی ماندند. قیمت نیکل باز هم کاهش یافت و سودهای اوایل ماه اکتبر را به 17,279 دلار در هر تن کاهش داد.

قیمت طلا به رکوردهای تاریخی نزدیک شد اما نتوانست از 2,685 دلار در هر اونس عبور کند، چون قدرت گرفتن دلار مانع آن شد. قیمت نقره به ‌طور موقت به سطح 32 دلار در هر اونس رسید اما سپس به 31.8 دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت‌های نفت نیز باز هم کاهش یافتند و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ‌ترتیب، با قیمت‌های 70.5 دلار در هر بشکه و 74.2 دلار در هر بشکه معامله شدند.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.