روسیه مراکز تجارت کالا را برای تقویت حاکمیت اقتصادی بریکس در نظر گرفته است

روسیه مراکز تجارت کالا را برای تقویت حاکمیت اقتصادی بریکس در نظر گرفته است
آنچه در این مقاله میخوانید

روسیه به‌ تازگی طرحی را برای کاهش وابستگی به سیستم مالی جهانی تحت سلطه آمریکا رونمایی کرده است. این طرح به ‌عنوان پاسخی به تحریم‌های سنگین غربی تلقی می‌شود. این برنامه شامل ایجاد مراکز متقابل برای تجارت منابع کالایی است که به روسیه و شرکای آن امکان می‌دهد تحریم‌های آمریکا را دور بزنند و حاکمیت اقتصادی خود را حفظ کنند. این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر روسیه برای توسعه روش‌های پرداخت جایگزین و کاهش وابستگی به سیستم مالی آمریکا است.

تقویت حاکمیت” اقتصادهای بریکس (BRICS)

گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه طرحی را برای کاهش وابستگی به سیستم مالی جهانی تحت سلطه آمریکا رونمایی کرده است. این طرح که پاسخی به تحریم‌های سنگین غربی است، پیشنهاد می‌کند که مراکز متقابل برای تجارت منابع کالایی ایجاد شود.

این اقدام جدید در ادامه تلاش‌های روسیه برای توسعه روش‌های پرداخت جایگزین خارج از دسترس آمریکا و متحدانش صورت می‌گیرد. این طرح تنها چند روز پس از انقضای مجوز آمریکا برای انجام معاملات با بازیگران کلیدی سیستم مالی روسیه مطرح شده است. به گزارش Bitcoin.com News، انتظار می‌رود انقضای این مجوز تجارت شرکت‌های روسی با چین با استفاده از یوان را پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر کند.

در حالی که جزئیات این طرح هنوز فاش نشده است، مقامات گزارش داده‌اند که به کارآمدی این پیشنهادها برای ایمن‌سازی روسیه و شرکای آن در برابر تحریم‌ها اطمینان دارند.

در این گزارش آمده است:

«این اقدام موجب تضمین یک سیستم قیمت‌گذاری مستقل و تقویت حاکمیت اقتصادی کشورهای بریکس (BRICS) خواهد شد.»

این گزارش کمتر از دو هفته پیش از نشست سالانه بلوک اقتصادی بریکس (BRICS) در کازان روسیه منتشر شده است. با ایجاد مراکز تجارت کالا، روسیه به‌ عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده کالا، قصد دارد بدون نگرانی از تحریم‌ها به تجارت خود ادامه دهد.

علاوه بر این پیشنهادها، روسیه به تجارت تهاتری نیز روی آورده است تا تحریم‌ها را دور بزند. برای مؤثر بودن این گزینه‌های جایگزین، نهادهای درگیر باید حتی در مواجهه با محدودیت‌های بین‌المللی دسترسی بی‌وقفه به بازارهای داخلی خود را حفظ کنند. گزارشی از Business Insider حاکی از آن است که مراکز تجاری کالایی پیشنهادی روسیه شامل استفاده از ارزهای ملی طرف‌های تجاری در معاملات است.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.