رابرت کیوساکی راز خود را برای دوام آوردن از تورم فاش کرد

رابرت کیوساکی راز خود را برای دوام آوردن از تورم فاش کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب «پدر پولدار پدر بی‌پول»، راز خود برای مقابله با تورم را به اشتراک گذاشته و توصیه کرده است: «اگر به این فکر می‌کنید که چگونه با وجود تورم بالای امروز دوام آورده و پیشرفت کنید… شاید بخواهید کاری که من انجام دادم را انجام دهید.» او در مورد خطرات اتکا به دلار آمریکا هشدار داده و مردم را تشویق کرده است که برای پیشرفت در بحران مالی پیش‌رو، به دنبال معلمان جدیدی باشند.

رابرت کیوساکی راهکارهایی برای بقا و پیشرفت در اقتصاد امروز ارائه می‌دهد

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده مشهور کتاب «پدر پولدار پدر بی‌پول»، این هفته در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) توصیه‌هایی برای بقا در شرایط تورم بالای کنونی ارائه داد. «پدر پولدار پدر بی‌پول» کتابی است که در سال ۱۹۹۷ (۱۳۷۶) به‌طور مشترک توسط کیوساکی (Kiyosaki) و شارون لچر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشته و بیش از ۳۲ میلیون نسخه از آن به بیش از ۵۱ زبان در بیش از ۱۰۹ کشور فروخته شده است.

کیوساکی دلار آمریکا را “پول جعلی (FAKE $)” خواند و توضیح داد که این ارز در سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰)، زمانی که رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون (Richard Nixon) آن را از استاندارد طلا خارج کرد، جعلی شد. او توضیح داد: «از سال ۱۹۷۱، دلار آمریکا از طریق اوراق قرضه و خزانه‌داری ایالات متحده مورد حمایت قرار گرفته است.» او افزود:

«به همین دلیل است که من در کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول بیان کردم: ۱. ثروتمندان برای پول (جعلی) کار نمی‌کنند. ۲. خانه شما یک دارایی نیست. ۳. پس‌اندازکنندگان بازندگان هستند.»

در یک پست جداگانه در پلتفرم ایکس (X)، رابرت کیوساکی درباره مشکلاتی صحبت کرد که نسل‌های هزاره  (Millennials)، نسل ایکس (Gen X)، نسل زد (Gen Z) و برخی از افراد نسل بیبی بومر (Baby Boomers) با “حباب همه چیز” که پیش‌تر به آن اشاره کرده بود، مواجه هستند. او تاکید کرد که نسل‌های جوان‌تر با مشکل تامین مسکن و حفظ استانداردهای زندگی خود مواجه هستند.

کیوساکی با اشاره به تجربیاتش از دوران کودکی در هاوایی، گفت که افزایش هزینه‌ها برای او نیز همواره یک مشکل بوده است. او اظهار داشت: «من برای این نسل‌ها احساس همدلی می‌کنم. من نیز همان تردیدهای شخصی را در دوران رشد خود در هاوایی تجربه کردم. قیمت مسکن و هزینه زندگی در هاوایی بسیار بالاست … من نمی‌دانم چگونه جوانان امروزی … می‌توانند دوام بیاورند. به عنوان مثال، من به‌تازگی برای شام در وایکیکی (Waikiki) یک ساندویچ سالاد تخم‌مرغ خریداری کردم. قیمت ۱۴ دلار بود. من می‌توانم ۱۴ دلار را بپردازم، اما باز هم این قیمت زیاد است و به سختی قابل هضم است. خبر خوب این است که هزینه بالای زندگی در دوران کودکی من در هاوایی … باعث شد که به دنبال یک معلم جدید بگردم … و اینگونه بود که با پدر پولدارم آشنا شدم.» او توصیه کرد:

«اگر به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید در محیط تورم بالای امروز دوام بیاورید و پیشرفت کنید … شاید بخواهید همان کاری را انجام دهید که من انجام دادم … من شروع به جستجوی معلمان جدید کردم.»

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) با اشاره به خبر خوب، گفت: «شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب (Youtube) به شما مجموعه عظیمی از معلمان ارائه می‌دهند. معلمانی را پیدا کنید که با بدن، ذهن و روح شما صحبت می‌کنند و شما را به شخص ثروتمند و موفقی که می‌دانید هستید، تبدیل می‌کنند. وقتی به موفقیت مالی رسیدید … با آموزش به دانش‌آموزانی که مایل به یادگیری از شما هستند، کمک کنید.» او در ادامه به اشتراک گذاشت:

«این تمام کاری بود که من انجام دادم. درس‌های مالی و زندگی را که پدر پولدارم به من داد، باز می‌گردانم.»

او در ادامه بیان کرد: «به عبارت دیگر: ‘بده تا در آینده دریافت کنی.’ و ‘هرچه بیشتر بدهی … بیشتر دریافت می‌کنی.’ این ثروت معنوی است. بهترین آرزوها را برایتان دارم.»

هفته گذشته، این نویسنده مشهور پیش‌بینی کرد که سقوط فاجعه‌آمیز بازار سهام و فروپاشی “حباب همه چیز” در راه است. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که برای بحران مالی آماده شوند و اعلام کرد که کسانی که آماده هستند ممکن است ثروتمندتر از قبل شوند. اوایل این ماه نیز کیوساکی درباره وقوع جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرد و با اشاره به تنش‌های جهانی و نیاز به رهبری قوی‌تر، هشدار داد. او به ‌طور مداوم درباره تهدیدات ژئوپلیتیکی و درگیری‌های ناشی از انرژی هشدار داده است.

کیوساکی همچنین از مناظره‌های مرتبط با بیت‌ کوین در مقابل طلا انتقاد کرد و عقیده دارد که مسئله واقعی ۳۵ تریلیون دلار بدهی ایالات متحده است. او هشدار داد که بازار اوراق قرضه در حال فروپاشی است و مردم باید پس‌انداز کردن به دلار را متوقف کنند، آن را “پول جعلی” نامید و توصیه کرد به‌جای آن در طلا، نقره و بیت ‌کوین که آنها را “پول واقعی” می‌داند، پس‌انداز کنند.

نظر شما درباره توصیه‌های رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، و دیدگاه‌های او در مورد دلار آمریکا و مبارزات مالی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.