جهش بزرگ بعدی برای استخراج کنندگان بیت کوین: آن چه برای رسیدن به قیمت 100 دلاری هش لازم است

جهش بزرگ بعدی برای استخراج کنندگان بیت کوین: آن چه برای رسیدن به قیمت 100 دلاری هش لازم است
آنچه در این مقاله میخوانید

پیش از چهارمین هاوینگ بیت ‌کوین (Bitcoin)، در تاریخ ۱۴ مارس، قیمت این دارایی رمزارزی در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) به بالاترین سطح ۷۳,۷۹۴ دلار رسید. در دوره بین ۱۰ مارس تا ۱۰ آوریل، قیمت هَش‌ بیت ‌کوین—که نمایانگر درآمدهای روزانه تخمینی برای یک پتاهش در ثانیه (PH/s) است—بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ دلار برای هر پتاهش نوسان داشت. در هفته جاری، در حالی که قیمت بیت ‌کوین در محدوده ۶۸.۵ هزار دلار تا ۶۱.۲ هزار دلار قرار دارد، قیمت هش‌ بین ۴۷.۸۸ تا ۵۳ دلار برای هر پتاهش متغیر بوده است. با توجه به تأثیر چهارمین هاوینگ و افزایش سختی استخراج، قیمت اسپات بیت ‌کوین باید به محدوده سه‌رقمی برسد تا قیمت هش‌ بار دیگر از ۱۰۰ دلار برای هر پتاهش عبور کنند.

معیارهای استخراج بیت ‌کوین نشان می‌دهد که چه سطوح قیمتی می‌تواند سودهای قبل از هاوینگ را احیا کند

طبق داده‌های اخیر، استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین در مقایسه با چند هفته قبل و اوایل سال جاری، به ویژه در ماه آگوست که قیمت هش‌ به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید، افزایش قابل توجهی در درآمدهای خود را تجربه می‌کنند. به‌طور ساده، قیمت هش‌ نشان‌دهنده درآمدهای روزانه تخمینی برای هر پتاهش در ثانیه (PH/s) از قدرت استخراج است. در ماه آگوست، این مقدار به زیر ۳۷ دلار برای هر پتاهش رسید، اما تا تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) به ۴۷.۸۸ دلار رسیده است.

با این حال، با در نظر گرفتن آخرین هاوینگ—که در آن پاداش ماینرها از ۶.۲۵ بیت کوین (BTC) به ۳.۱۲۵بیت کوین در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) کاهش یافت—استخراج‌کنندگان اکنون نیاز به ارزش بسیار بالاتری از بیت‌ کوین دارند تا دوباره به قیمت‌های بالاتر از ۱۰۰ دلار هش‌ دست یابند. البته، این معادله تغییرات در سختی استخراج، نوسانات در کارمزد تراکنش‌ها یا بهبودهای بهره‌وری استخراج را در نظر نمی‌گیرد—هر یک از این عوامل می‌توانند نتیجه را تغییر دهند.

قیمت هش

با فرض این که همه عوامل ثابت باقی بمانند (یعنی تغییراتی در سختی استخراج، کارمزدها یا بهره‌وری رخ ندهد)، قیمت بیت ‌کوین (BTC) باید بین ۱۳۵,۵۰۰ تا ۱۷۱,۰۰۰ دلار باشد تا قیمت هش‌ به محدوده ۱۰۵ تا ۱۲۵ دلار بازگردند. این افزایش به معنای جهشی بین ۹۷.۸۱ درصد تا ۱۴۹.۶۳ درصد از محدوده فعلی ۶۸.۵ هزار دلار تا ۶۱.۲ هزار دلار است. البته در واقعیت، این متغیرها همواره تغییر می‌کنند.

سختی استخراج بیت ‌کوین در این ماه ۴.۱۲ درصد افزایش یافته و افزایش دیگری برای تاریخ ۲۲ اکتبر (۱ آبان) پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، کارمزدهای آنچین نیز اغلب با نوسانات قیمت بیت ‌کوین تغییر می‌کنند و به نوعی، هم‌اکنون در میان آخرین روند صعودی، افزایش یافته‌اند. اگر قیمت بیت ‌کوین به محدوده ۸۰,۰۰۰ تا ۹۰,۰۰۰ دلار برسد، کارمزدهای آنچین می‌توانند به سطوح بالای جدیدی دست یابند و درآمدهای استخراج‌کنندگان را فراتر از شرایط فعلی بازار کارمزدها افزایش دهند.

همچنین نباید فراموش کنیم که بهره‌وری استخراج به ‌طور مداوم در حال بهبود است. مدل‌های جدید از تولیدکنندگان برتر مانند بیت‌ مین (Bitmain)، مایکروبیت (Microbt)، اوراداین (Auradine)، و کنان (Canaan) به‌طور قابل‌توجهی بازدهی ماشین‌های خود را در زمینه ژول بر تتاهش در ثانیه (J/TH/s) بهبود داده‌اند. بیت ‌مین و مایکروبیت دستگاه‌هایی با توان بیش از ۴۰۰ TH/s عرضه کرده‌اند، در حالی که دستگاه جدید Antminer U3S21EXPH از بیت‌ مین با توان خارق‌العاده ۸۶۰ TH/s عملکرد دارد.

این قدرت عظیم استخراج حدود دو سوم از یک پتاهش یا ۰.۸۶ PH/s تولید می‌کند. تمام این عوامل به طور قطع بر قیمت کلی هش‌ بیت ‌کوین تأثیر خواهند گذاشت، چون قیمت‌های لحظه‌ای نوسان دارند. بدون توجه به سایر متغیرها، می‌توان گفت که قیمت‌های بین ۸۵,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار استخراج‌کنندگان را در وضعیت بسیار راحت‌تری نگه می‌دارد. تغییرات پویای استخراج بیت‌ کوین تعادل حساس بین بهره‌وری، نیروهای بازار و سودآوری را نشان می‌دهد.

با تغییر پاداش‌ها و نوسانات معیارهایی مانند کارمزدهای آنچین، رقابت برای بهینه‌سازی عملیات اهمیت حیاتی پیدا می‌کند. پیشتاز ماندن در این مسیر به معنای پذیرش پیشرفت‌های تکنولوژیکی و در عین حال حرکت در میان شرایط غیرقابل پیش‌بینی بازار است—این شرایط آینده‌ای را تعریف می‌کند که در آن موفقیت به تاب‌آوری و انطباق استراتژیک در اقتصادی به ‌طور مداوم در حال تکامل وابسته است. در این میان، افزایش تدریجی قیمت‌ها به طور مداوم به نفع استخراج‌کنندگان بیت ‌کوین خواهد بود.

لطفاً نظرات خود را در مورد قیمت بیت کوین مورد نیاز برای بازگشت هش به سطوح قبل از هاوینگ در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.