روسیه طرح ارز دیجیتال را برای بریکس پیش می‌برد – آیا ایجاد این ارز پایان سلطه مالی غرب است؟

روسیه طرح ارز دیجیتال را برای بریکس پیش می‌برد - آیا ایجاد این ارز پایان سلطه مالی غرب است؟
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، از طرحی برای معرفی ارزهای دیجیتال به ‌عنوان یک ابزار کلیدی برای سرمایه‌گذاری در ائتلاف بریکس (BRICS) رونمایی کرده است. این پیشنهاد با هدف تقویت رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با تمرکز بر کاهش ریسک‌های تورمی مطرح شده است. پوتین این ابتکار را به‌عنوان گامی حیاتی برای فاصله گرفتن از سلطه مالی غرب با مشارکت اعضای بریکس و دیگر کشورهای در حال توسعه در نظر می‌گیرد. این پیشنهاد در حال حاضر با شرکای کلیدی مانند چین، هند و برزیل در حال بررسی است.

پیشنهاد ارز دیجیتال پوتین: یک تغییر اساسی برای اقتصادهای نوظهور

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، از طرحی رونمایی کرده است که به شرکای بریکس (BRICS) پیشنهاد می‌دهد از ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند، اقدامی که او معتقد است می‌تواند به طور قابل توجهی منافع اقتصادی کشورهای در حال توسعه را پیش ببرد.

پوتین در یک نشست رسانه‌ای بریکس در روز جمعه اعلام کرد که روسیه در حال کار بر روی ابزاری جدید است که غیرتورمی بوده و با هدف ترویج رشد در جنوب جهانی طراحی شده است. او به پتانسیل این ابزار برای حمایت از اعضای بریکس و دیگر اقتصادهای در حال توسعه اشاره کرد. پوتین در این نشست گفت:

«حالا می‌خواهیم به همکارانمان پیشنهاد دهیم … ما می‌خواهیم چیزی نسبتاً جدی را پیشنهاد دهیم—استفاده از ارزهای دیجیتال در فرآیندهای سرمایه‌گذاری.»

رهبر روسیه تاکید کرد که این پیشنهاد محدود به کشورهای عضو بریکس نیست، بلکه به مشارکت‌های جهانی گسترده‌تری، به ‌ویژه در کشورهایی که دارای چشم‌اندازهای توسعه‌ای امیدوارکننده هستند، گسترش خواهد یافت. او گفت: «و نه تنها در کشورهای عضو بریکس، بلکه توسط کشورهای عضو بریکس به نفع دیگر اقتصادهای در حال توسعه که دارای چشم‌اندازهای توسعه‌ای خوب هستند.» پوتین افزود: «علاوه بر این، ما می‌توانیم ابزاری ایجاد کنیم که عملاً غیرتورمی باشد. این ابزار تحت کنترل نهادهای مربوطه بریکس خواهد بود. این اقدام می‌تواند گام بسیار جالب و خوبی در توسعه جنوب جهانی باشد و با مشارکت مستقیم و فعال ما تحقق یابد.»

پوتین افزود که مشورت‌ها با شرکای بزرگ بریکس (BRICS)، از جمله چین، هند و برزیل در حال انجام است و انتظار می‌رود آفریقای جنوبی به زودی به این مذاکرات بپیوندد. او گفت:

«ما در حال حاضر در حال مشورت با دوستان چینی و هندی خود هستیم، و به‌تازگی با برزیلی‌ها مشورت کردیم. و قطعاً با آفریقای جنوبی هم صحبت خواهیم کرد.»

وی افزود: «ما این کار را با همه انجام خواهیم داد، و در حال انجام آن هستیم. به تدریج در حال پیشرفت هستیم. اما به نظر من این کافی نیست. در نهایت، برای این که به ‌طور مؤثر در حوزه اقتصادی کار کنیم، لازم است مردم را گرد هم آوریم.»

تلاش روسیه برای ترویج ارزهای دیجیتال بخشی از استراتژی گسترده‌تر این کشور برای تقویت روابط اقتصادی بریکس و ایجاد جایگزین‌هایی برای سیستم‌های مالی تحت سلطه غرب است. با ادغام ارزهای دیجیتال در فرآیندهای سرمایه‌گذاری، پوتین چارچوب جدیدی را برای کشورهای بریکس ترسیم می‌کند تا بتوانند با چالش‌های اقتصادی جهانی مقابله کنند و در عین حال همکاری میان اقتصادهای در حال توسعه را تقویت کنند.

نظر شما در مورد پیشنهاد پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای استفاده از ارزهای دیجیتال در فرآیندهای سرمایه گذاری بریکس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.