گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 آبان 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 آبان 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 آبان 1403 (22 اکتبر 2024)

پس از رشد هفته گذشته که طولانی‌ترین روند صعودی هفتگی در سال جاری بود، امروز معاملات سهام ایالات متحده با افت آغاز شد. همچنان که نشانه‌های عملکرد اقتصادی قوی و کاهش تورم باعث شده است که فعالان بازارها باور داشته باشند که فدرال رزرو (Fed) ممکن است به اندازه‌ای که قبلاً انتظار می‌رفت، نیاز به کاهش سیاست‌های پولی نداشته باشد، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده به ۴.۱۶ درصد نزدیک شد. پس از ضررهای جمعه گذشته، شاخص دلار بازگشت داشت و به ۱۰۳.۸ افزایش یافت.

این هفته، توجه‌ فعالان بازار به داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) جهانی S&P معطوف است که سرنخ‌هایی درباره فعالیت کارخانه‌ها در اقتصادهای بزرگ ارائه می‌دهد و به سرمایه‌گذاران در ارزیابی قدرت بخش صنعتی در سطح جهانی کمک می‌کند.

با افزایش اولیه اعتماد به دلیل اقدامات حمایتی چین، بازار فلزات پایه روند مشابه هفته گذشته را دنبال کرد، و در نیمه دوم روز با کاهش ارزش مواجه شد. روز دوشنبه، بانک‌های چینی نرخ‌های بهره وام‌های مرجع خود را پس از تسهیل سیاست‌های بانک مرکزی چین (PBoC) در اواخر ماه سپتامبر کاهش دادند. انتظار می‌رود که اقدامات تسهیلی بیشتری در ماه‌های آینده دنبال شود. با این حال، این اقدامات نشان‌دهنده تردید سرمایه‌گذاران در مورد بهبود کوتاه‌مدت در بخش ساخت‌وساز منطقه است.

در حال حاضر، این مجموعه بر اساس هیچ‌گونه ریسک ژئوپلیتیکی یا سیاسی قیمت‌گذاری نشده است و بنابراین تأکید بیشتری بر چین و تصمیمات دولت این کشور در هفته‌های آینده صورت گرفته است.

در این میان، قیمت آلومینیوم و مس نسبت به روز گذشته تقریباً بدون تغییر باقی ماندند و به ترتیب با قیمت ۲,۵۹۵ دلار در هر تن و ۹,۵۵۹ دلار در هر تن بسته شدند.

قیمت نیکل و قلع همچنان به میانگین خود کاهش یافتند و به ترتیب با قیمت ۱۶,۷۰۵ دلار در هر تن و ۳۱,۰۱۶ دلار در هر تن بسته شدند.

با وجود تقویت دلار و افزایش بازده اوراق خزانه‌داری، فلزات گران‌بها توانستند پیشرفت کنند. طلا رکوردهای جدیدی ثبت کرد و قیمت آن به ۲,۷۲۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به ‌طور موقت از ۳۴ دلار در هر اونس عبور کرد و در نهایت در ۳۳.۷ دلار در هر اونس تثبیت شد.

قیمت نفت نیز افزایش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۶۹.۹ دلار در هر بشکه و ۷۳.۷ دلار در هر بشکه معامله شدند.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.