مدودف اعلام کرد: روسیه به دنبال تضعیف غرب و فروپاشی آمریکا است

مدودف اعلام کرد: روسیه به دنبال تضعیف غرب و فروپاشی آمریکا است
آنچه در این مقاله میخوانید

دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، خواستار تضعیف نفوذ غرب شد و اظهار داشت که هدف روسیه، فروپاشی قدرت ایالات متحده یا بازگرداندن تعادل جهانی مشابه دوران اتحاد جماهیر شوروی است. او تأکید کرد که روسیه باید از غرب فاصله بگیرد تا از خصومت جلوگیری کند و به ائتلاف‌های جدیدی مانند بریکس (BRICS) به‌ عنوان نشانه‌هایی از تغییرات در پویایی‌های جهانی به سمت نظم جهانی چندقطبی اشاره کرد.

مدودف خواستار تضعیف نفوذ غرب شد و بر اهمیت ائتلاف‌های جدید جهانی تأکید کرد

دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، اهداف اصلی روسیه را در قبال غرب تشریح کرده و تأکید کرده است که وظیفه روسیه تضعیف نفوذ غرب تا زمان فروپاشی ایالات متحده یا حداقل بازگرداندن تعادل جهانی مشابه دوران اتحاد جماهیر شوروی است. مدودف در پستی که روز دوشنبه در کانال تلگرام خود به اشتراک گذاشت، تأکید کرد که اهداف روسیه با سیاست‌هایی که بیش از یک قرن پیش آغاز شده‌اند، همسو است.

Dmitry-Medvedev

مدودف با نقل قول از یک شاعر روس گفت: “تنها سیاست واقعی روسیه در قبال کشورهای غربی، نه اتحاد با یکی از این قدرت‌ها، بلکه جدایی از آن‌ها است.” او پیشنهاد کرد که روسیه فقط با فاصله گرفتن از غرب می‌تواند از خصومت غرب جلوگیری کند. وی اظهار داشت که خصومت غرب با مسکو تنها “از روی ناتوانی، نه از روی اعتقاد” کاهش خواهد یافت. مدودف اضافه کرد که “متأسفانه در ۱۶۰ سال گذشته هیچ تغییری نکرده است” و تأکید کرد:

“وظایف همان باقی مانده‌اند: تضعیف و تحقیر حداکثری غرب، از جمله اروپا.”

مدودف همچنین استدلال کرد که ایالات متحده به‌طور غیرعمدی به روسیه در این تلاش کمک می‌کند. او اظهار داشت: “ایالات متحده، چون هدف آن‌ها تسلط بر جهان قدیم (و همچنین بقیه جهان) است،” به پیشبرد اهداف مسکو کمک می‌کند. طبق گزارش تاس (Tass) ، این مقام روسی تأکید کرد:

“تنها یک هدف وجود دارد — فروپاشی خود ایالات متحده. یا — حداقل — ایجاد یک وزنه متقابل کامل در برابر آمریکا، همان‌طور که در دوران اتحاد جماهیر شوروی و پیمان ورشو وجود داشت.”

در پایان، مدودف بر اهمیت ائتلاف‌های بین‌المللی نوظهور به ‌عنوان نشانه‌ای از تغییرات در پویایی قدرت جهانی تأکید کرد. او گفت: “و در اینجا، ما می‌توانیم چشم‌اندازهای یک توازن جدید را ببینیم: سازمان همکاری شانگهای (SCO)، بریکس (BRICS)، دیگر ائتلاف‌های منطقه‌ای و توسعه کامل روابط با کشورهای جنوب جهانی.” او به این سازمان‌ها به ‌عنوان گزینه‌های بالقوه برای جایگزینی سلطه ایالات متحده اشاره کرد.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.