بریکس 40 کشور را در اجلاس سران متحد می‌کند – روسیه برای مشارکت جهانی تلاش می‌کند

بریکس 40 کشور را در اجلاس سران متحد می‌کند - روسیه برای مشارکت جهانی تلاش می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

حدود ۴۰ کشور در جلسه بریکس پلاس/همگرایی (BRICS Plus/Outreach) که در اجلاس بریکس ۲۰۲۴ به میزبانی روسیه برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و دامنه این اجلاس را گسترش خواهند داد. این اجلاس بر همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تمرکز خواهد داشت. یکی از محورهای اصلی بحث، گسترش گروه بریکس خواهد بود و ممکن است دسته‌بندی جدیدی با عنوان «کشورهای شریک» معرفی شود که نشان‌دهنده تأثیر فزاینده جهانی این گروه است. در این مذاکرات کلیدی، مشارکت نهادهایی مانند بانک توسعه جدید (New Development Bank) و شورای تجاری بریکس (BRICS Business Council) نیز مطرح خواهد بود.

اجلاس بریکس ۲۰۲۴ روسیه شامل ۴۰ کشور و متمرکز بر توسعه جهانی خواهد بود

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط کرملین، انتظار می‌رود تقریباً ۴۰ کشور در جلسه بریکس پلاس/همگرایی (BRICS Plus/Outreach) که در آخرین روز از شانزدهمین اجلاس بریکس در کازان برگزار می‌شود، شرکت کنند. ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، قرار است در اجلاس بریکس که تحت ریاست روسیه در بریکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، شرکت کند. در این اطلاعیه آمده است:

“در آخرین روز اجلاس، جلسه‌ای در قالب بریکس پلاس/همگرایی با حضور نمایندگان از حدود ۴۰ کشور برگزار خواهد شد.”

شرکت‌کنندگان شامل رهبران کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) به همراه هیئت‌هایی از آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین، و همچنین نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی مختلف خواهند بود.

اجلاس بریکس

اجلاس بریکس که یک گردهمایی سالانه با شرکت رهبران بریکس است، از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱ تا ۳ آبان ۱۴۰۳) در کازان به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد. مباحث این اجلاس شامل همکاری در زمینه‌هایی مانند سیاست، امنیت، اقتصاد و فرهنگ با تمرکز ویژه بر رشد اقتصادی، امنیت جهانی و توسعه پایدار خواهد بود.

یکی از موضوعات اصلی اجلاس، احتمال گسترش گروه بریکس از طریق ایجاد دسته‌بندی جدیدی به نام «کشورهای شریک» خواهد بود که هدف آن افزایش تأثیر جهانی این گروه است. گزارش‌های تکمیلی نیز از سوی نهادهای وابسته به بریکس، مانند بانک توسعه جدید (New Development Bank)، شورای تجاری بریکس (BRICS Business Council)، سازوکار همکاری بین‌بانکی (Interbank Cooperation Mechanism) و ائتلاف تجاری زنان بریکس (BRICS Women’s Business Alliance) ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود که اجلاس کازان نقش محوری در ارتقای تلاش‌های چندجانبه برای مقابله با چالش‌های جهانی و تقویت ثبات ایفا کند. کرملین اهمیت این مذاکرات را در شکل‌دهی به سیاست جهانی و پیشبرد توسعه عادلانه مورد تأکید قرار داده است.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.