پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: در آستانه نشست بانک کانادا، معامله‌گران سود خود را تثبیت می‌کنند

پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: در آستانه نشست بانک کانادا، معامله‌گران سود خود را تثبیت می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در ماه اکتبر افزایش شدیدی داشت.
  • تورم کانادا به طور قابل توجهی کاهش یافته است و گمانه‌زنی‌ها برای کاهش فوق‌العاده نرخ بهره از سوی بانک کانادا (BoC) افزایش یافته است.
  • به دلیل بهبود چشم انداز تقاضا در چین، قیمت نفت افزایش یافت.

پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان می‌دهد که پس از یک روند صعودی چشمگیر، سودآوری ممکن است صورت بگیرد و پیش از نشست مهم سیاست‌گذاری بانک مرکزی کانادا، ارزش این جفت ارز کاهش یابد. همزمان، با افزایش قیمت نفت به دلیل بهبود چشم‌انداز تقاضا، دلار کانادا تقویت شد.

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در ماه اکتبر روند صعودی شدیدی داشت و تقویت دلار آمریکا عامل اصلی این رشد بود. در همین حال، به دلیل افزایش انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا، دلار کانادا تضعیف شد.

پس از آن که مشخص شد که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت مناسبی قرار دارد، دلار آمریکا تقویت شد. بنابراین، فدرال رزرو فضای کافی برای کاهش تدریجی هزینه‌های وام‌گیری دارد. در ابتدا نگرانی‌هایی وجود داشت که اقتصاد به سرعت در حال کند شدن است، به همین دلیل سیاست‌گذاران فدرال رزرو در ماه سپتامبر به کاهش قابل توجه نرخ بهره رأی دادند. اما از آن زمان به بعد، آن‌ها دیدگاه خود را تغییر دادند و لحنی محتاطانه‌تر اتخاذ کردند که باعث تقویت دلار شد.

علاوه بر این، به دلیل گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی ایالات متحده، دلار آمریکا تقویت شده است. در مقطعی، ترامپ در صدر قرار داشت که احتمال افزایش تورم را بالا می‌برد. همزمان، عدم قطعیت درباره نتیجه ممکن، معامله‌گران را به سمت دارایی‌های امن سوق داده است.

از سوی دیگر، تورم در کانادا به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و باعث افزایش پیش‌بینی‌ها برای کاهش شدید نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا شده است. در نتیجه، ارزش دلار کانادا به شدت سقوط کرد. با این حال، روند صعودی قیمت نفت در روز سه‌شنبه به لونی (Loonie) یا همان دلار کانادا (CAD) کمک کرد تا به‌طور جزئی بهبود یابد. به دلیل بهبود چشم‌انداز تقاضا در چین و تلاش‌های اخیر برای تحریک اقتصاد این کشور، قیمت نفت افزایش یافت.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

  • نشست سیاست پولی بانک کانادا
  • صدور بیانیه مربوط به نرخ بانک کانادا
  • کنفرانس مطبوعاتی بانک کانادا

پیش‌بینی تکنیکال مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها قدرت خود را در نزدیکی سطح 1.3825 نشان می‌دهند

USDCAD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) یک اوج جدید بالای سطح ۱.۳۸۲۵ ثبت کرد، اما سپس به سمت حمایت میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) عقب‌نشینی کرد. اخیراً زمانی که قیمت به زیر سطح حمایت میانگین متحرک ساده (SMA) نفوذ کرد، خرس‌ها (فروشندگان) قدرت خود را نشان دادند. با این حال، گاوها (خریداران) به سرعت کنترل را پس گرفتند و یک اوج جدید ایجاد کردند.

با این وجود، حرکت صعودی ضعیف بود و با شمع‌های با بدنه کوچک مشخص می‌شد. همزمان، با وجود این‌که قیمت یک اوج بالاتر ثبت کرد، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک اوج پایین‌تر را نشان داد که این امر نشانه‌ای از واگرایی نزولی است. اگر این واگرایی محقق شود، قیمت به‌زودی به زیر 30-SMA خواهد شکست و سطح حمایت ۱.۳۷۵۰ را دوباره آزمایش خواهد کرد. علاوه بر این، چنین حرکتی نشان‌دهنده تغییر در احساسات به سمت نزولی خواهد بود.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.