صعود طلا به بالاترین سطح خود در چند هفته اخیر

صعود طلا به بالاترین سطح خود در چند هفته اخیر
آنچه در این مقاله میخوانید

طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته رسید. کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا و ضعف گسترده دلار به افزایش این فلز گرانبها دامن زد. طلا برای اولین بار از اواسط سپتامبر به بالای 1690 دلار رسید.

به نظر می رسد کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به افزایش قیمت طلا در اولین روز معاملاتی سه ماهه چهارم دامن زده است. نرخ بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا آخرین بار با کاهش 5.5 درصدی در روز به 3.6 درصد رسید. با انعکاس تأثیر منفی کاهش بازدهی بر ارزش بازار دلار، شاخص دلار آمریکا 0.3 درصد در روز به زیر 112.00 کاهش یافت.

بخش تولید ایالات متحده همچنان در حال گسترش است، اما با کمترین نرخ از زمان شروع بهبودی همه گیری کرونا، تیموتی فیوره، رئیس کمیته بررسی کسب و کار تولیدی ISM، گفت: پس از چهار ماه متوالی که شرکت‌های شرکت‌کننده از کاهش نرخ سفارش‌های جدید گزارش دادند، شاخص سپتامبر نشان‌دهنده تطبیق شرکت‌ها با تقاضای پایین‌تر آینده است.

داده‌های منتشر شده توسط ISM در روز دوشنبه نشان داد که PMI تولیدی از 52.8 در ماه اوت  به  50.9 در ماه سپتامبر کاهش یافته است. بازار طلا قبل از انتشار این گزارش نسبتا ثابت بود و در واکنش اولیه به داده‌های ناامیدکننده، شتاب خرید جدیدی را شاهد بود.

این گزارش بر ضعف فزاینده در مؤلفه های مهم اقتصاد تأکید کرد و همچنین به ضعف در بازار کار اشاره کرد که شاخص اشتغال به 48.7 درصد کاهش یافت که نسبت به سطح اوت 54.2 درصد کاهش یافت. همچنین این گزارش خاطرنشان کرد که فشارهای تورمی همچنان در حال کاهش است. شاخص قیمت نسبت به 52.5% در آگوست، به 51.7% کاهش یافت.

انتظار می‌رود طلا به عنوان تارگت اول به صعود خود به محدوده 1725.00 و سقف کانال نزولی ادامه دهد.

دیدگاه خود را درباره صعود طلا به بالاترین سطح خود در چند هفته اخیر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.