اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2022.Oct.17 تا 2022.Oct.21

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2022.Oct.17 تا 2022.Oct.21
آنچه در این مقاله میخوانید

فصل درآمد ایالات متحده در حالی آغاز می شود که نگرانی ها مبنی بر اینکه تداوم افزایش نرخ تهاجمی فدرال رزرو می تواند اقتصاد را وارد رکود کند. سرمایه گذاران، گزارشات بازار مسکن ایالات متحده را دریافت خواهند کرد، در شرایطی که افزایش هزینه های استقراض منجر به کاهش تقاضا شده است.

فصل سود سه ماهه سوم با گزارش شرکت‌ها در میان یک محیط چالش برانگیز به دلیل قوی‌تر شدن دلار و تورم بالا، آغاز می‌شود. به گزارش رویترز انتظار می‌رود درآمد شرکت‌های S&P 500 به طور کلی 4.1 درصد نسبت به دوره قبل از آن افزایش یابد که کندترین رشد از سه ماهه چهارم سال 2020 خواهد بود. اما تمرکز بیشتر ممکن است بر روی چگونگی پیش بینی آینده توسط مدیران باشد. بر اساس گزارش Refinitiv IBES، برآوردهای تحلیلگران اجماع حاکی از افزایش نزدیک به 8 درصدی سود در سال آینده است، اما بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به این پیش بینی مشکوک هستند زیرا خطرات رکود در حال افزایش است.

داده های مسکن ایالات متحده
در گزارشات داغ بیش از حد انتظار تورم هفته گذشته، تمرکز داده‌های تورمی ایالات متحده به بازار مسکن با گزارش‌های مربوط به مجوزهای ساخت، شروع مسکن و فروش خانه‌های موجود معطوف خواهد شد. قیمت مسکن برای اولین بار در بیش از 10 سال در ژوئیه کاهش یافت زیرا افزایش نرخ های بهره به تقاضای مسکن ضربه زد، در حالی که درخواست های وام مسکن نیز کاهش یافته است.

تقویم اقتصادی همچنین شامل گزارش هایی در مورد تولید صنعتی، شاخص تولید فیلی فدرال رزرو، شاخص تولید امپایر استیت و ادعاهای اولیه بیکاری است. نیل کشکاری، چارلز ایوانز و جیمز بولارد، روسای فدرال رزرو منطقه ای نیز قرار است در طول هفته سخنرانی داشته باشند.

تلاش بریتانیا برای بازگرداندن آرامش
اوراق قرضه دولتی شکست خورده بریتانیا از روز دوشنبه بدون حمایت برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه بانک انگلیس که جمعه پایان یافت، از سر گرفته می شود. جرمی هانت، صدراعظم جدید بریتانیا، پس از اینکه طرح اقتصادی اولیه ارائه شده توسط لیز تراس و کواسی کوارتنگ، صدراعظم سابق، بازارهای مالی را به هم ریخته، گفته است که او بودجه عمومی کشور را ترمیم خواهد کرد.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت در حال آماده شدن برای انجام یک چرخش بزرگ در کاهش برنامه‌ریزی‌شده مالیات است، به کاهش نگرانی‌ها کمک کرده است، اما این باید در برنامه‌های مشخصی برای جلوگیری از فروش مجدد اوراق قرضه تحقق یابد. سرمایه گذاران همچنین به داده های تورم روز چهارشنبه بریتانیا در ماه سپتامبر نگاه خواهند کرد، که انتظار می رود در بحبوحه کاهش هزینه های زندگی دو رقمی شود در حالی که انتظار می رود ارقام خرده فروشی در روز جمعه حاکی از کاهش هزینه های مصرف کننده باشد.

داده های چینی
چین قرار است داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم را در روز سه‌شنبه منتشر کند و در حالی که انتظار می‌رود رشد نسبت به سه ماهه قبل بهبود یابد، اقتصاد همچنان در مسیر ثبت کندترین نرخ رشد سالانه خود در نزدیک به 50 سال گذشته است. انتظار می‌رود نرخ رشد سالانه در سه ماهه منتهی به سپتامبر 3.4 درصد از 0.4 درصد در سه ماهه دوم افزایش یابد.

محدودیت های سختگیرانه COVID-19 همراه با اختلالات زنجیره تامین ناشی از جنگ در اوکراین به علاوه کاهش رشد جهانی به دلیل افزایش شدید هزینه های استقراض برای مهار تورم، بر دومین اقتصاد بزرگ جهان تأثیر گذاشته است. تحلیلگران انتظار دارند اقتصاد چین در سال جاری 3.2 درصد رشد کند که بسیار کمتر از هدف رسمی حدود 5.5 درصد است.

مداخله در ین ژاپن

در میان گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک ژاپن می تواند پس از مداخله در بازارها در ماه گذشته برای اولین بار از سال 1998، گام های جدیدی برای تقویت این ارز بردارد، معامله گران ارز خارجی به دقت ین را زیر نظر خواهند داشت. ماسازومی واکاتابه، معاون رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز شنبه با اشاره به نگرانی‌ها در مورد پیامدهای اقتصادی احتمالی ناشی از ریزش ارز به پایین‌ترین سطح 32 سال اخیر در برابر دلار، گفت: نوسانات اخیر ین به وضوح بسیار سریع و یکطرفه بوده است.

ژاپن در ماه سپتامبر در بازار ارز مداخله کرد تا از سقوط شدید ین جلوگیری کند، که عمدتاً ناشی از واگرایی سیاست بین افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و سیاست پولی بسیار سست BoJ با هدف رسیدن به تورم 2 درصدی بود.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2022.Oct.17 تا 2022.Oct.21 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.