گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 19 اکتبر 2022

گزارش روزانه قیمت فلزات
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود انتشار برخی نتایج مثبت از داده‌های اولیه فصلی شرکت‌ها تاکنون، به دلیل تضعیف رویکرد سرمایه‌گذاران، ارزش سهام ایالات متحده امروز اندکی کاهش یافت.

در ماه سپتامبر، با افزایش 80 درصدی ظرفیت‌ها، که بالاترین میزان از سال 2000 بود، تولید کارخانه‌های ایالات متحده برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به 0.4 درصد رسید. داده‌ها حاکی از افزایش تقاضا برای لوازم خانگی، وسایل نقلیه موتوری و پوشاک است.

در همین حال، شاخص مسکن‌سازان ایالات متحده در ماه اکتبر برای دهمین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان مشاهده شده در اوایل شیوع بیماری کرونا رسید چون نرخ بالای وام مسکن چشم انداز تقاضا برای مسکن را کم رنگ کرده است.

ارزش دلار بالاتر رفت و بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده باز هم از سطح 4.00 درصد عبور کرد.

پس از تکذیب اخبار مبنی بر به تعویق انداختن چرخه کاهش حجم نقدینگی یا عرضه پول توسط بانک انگلستان، ارزش پوند کاهش یافت.

رویکرد حاکم بر بازار فلزات پایه امروز اندکی بدتر شد و تنها بهای نیکل اندکی بالاتر رفت و به 21،675 دلار در هر تن رسید.

در همین حال، مقامات دولت چین همچنان به وعده‌های خود برای حمایت از اقتصاد ادامه می‌دهند و در آخرین بیانیه لی که چیانگ، نخست وزیر این کشور، از مقامات خواسته شده است تا سیاست‌های خود را برای اطمینان از بهبود اقتصادی اجرا کنند. در همین زمان، دولت چین در هفته گذشته انتشار چندین شاخص مهم اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی این کشور را بدون اعلام تاریخ انتشار جدید به تعویق انداخت.

آلومینیوم تلاش کرد تا به بالاتر از سطح مقاومت 2،260 دلار در هر تن برسد و در نهایت، بهای آن به 2،193 دلار در هر تن سقوط کرد.

به همین ترتیب، بهای مس با نوسان پیرامون سطح 7500 دلار در هر تن، باز هم به کاهش خود ادامه داد و به 7421 دلار در هر تن رسید.

سرب و روی، به ترتیب، با قیمت‌های پایین‌تر 2،013.50 و 2،863.50 دلار در هر تن بسته شدند.

از آن جا که چشم انداز انتشار ذخایر استراتژیک به کاهش انتظارات بازار برای تعادل محدود پیش از فرا رسیدن فصل زمستان کمک کرد، ارزش معاملات آتی نفت کاهش یافت. نفت وست تگزاس و برنت اکنون، به ترتیب، با قیمت 82 و 89 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

بهای طلا و نقره نوسان داشت اما در طول روز کاهش یافت و به ترتیب به 1،647 و 18.60 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 19 اکتبر 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.