چشم انداز هفتگی فارکس: پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

جفت ارز یورو/ دلار
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که فعالان بازار در انتظار افزایش نرخ گسترده دیگری از سوی بانک مرکزی اروپا برای مبارزه با تورم فزاینده هستند، چشم‌انداز هفتگی فارکس برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز در هفته آینده، روندی صعودی خواهد داشت.

این جفت ارز در هفته گذشته نیز روندی صعودی داشت. داده های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که تورم مصرف کننده در منطقه یورو در ماه سپتامبر کمی کمتر از آن چیزی بوده است که در ابتدا تصور می‌شد. با این حال، این نرخ همچنان بسیار بالا است و انتظارات بازار را در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره قبل از پایان سال تقویت کرد. قیمت مصرف‌کننده در 19 کشوری که یورو واحد پول آنها است، 1.2 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و به 9.9 درصد رسید. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بودند که تورم تا 10 درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش وزارت کار، تعداد افرادی که هفته گذشته برای اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در ایالات متحده درخواست داده‌اند، به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت. این مسئله به فدرال رزرو امکان می‌دهد تا نرخ‌ها را به میزان بیشتری افزایش دهد.

رویدادهای کلیدی هفته آینده برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

روز سه شنبه، انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا دومین افزایش نرخ 75 واحدی خود را اعلام نماید. بانک مرکزی اروپا دیر به حزب افزایش نرخ بهره جهانی پیوست، اما تنها در دو جلسه، افزایشی را در مجموع 125 واحد پایه ارائه کرد که سریعترین نرخ تشدید سیاست‌ها در تاریخ محسوب می‌شود.

با وجود اینکه احتمال بروز رکود در حال افزایش است، تمایل چندانی برای کاهش سرعت وجود ندارد چون نرخ تورم در منطقه یورو نزدیک به 10 درصد در مقایسه با 2 درصد هدف بانک مرکزی اروپا رسیده است. در ایالات متحده، گزارش مربوط به ضریب اطمینان مصرف‌کننده تاثیر زیادی بر نرخ تورم دارد.

پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

نمودار جفت ارز یورو/ دلار

با نگاهی به نمودار روزانه، متوجه می‌شویم که قیمت به بالای میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 50 هستیم که نشان می دهد گاوها بر بازار مسلط هستند. گاوها موفق شدند تا این جفت ارز  را به سطح حمایت 0.9650 برسانند. آنها قیمت را از این سطح پایین‌تر آوردند، تا از میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) فراتر برود.

با این حال، گاوها در حال حاضر با یک سطح مقاومت خط روند قوی روبرو هستند. اگر گاوها در هفته آینده شتاب کافی داشته باشند، قیمت احتمالاً از خط روند عبور کرده و برابری نرخ مبادله را مجدداً تجربه خواهد کرد. این همان نقطه‌ای است که فعالان بازار تصمیم می‌گیرند که آیا روند صعودی می تواند ادامه یابد یا نه. اگر گاوها بتوانند بالاتر از آن حرکت کنند، قیمت بالاتر خواهد بود و روند صعودی ادامه خواهد یافت.

دیدگاه خود را درباره چشم انداز هفتگی فارکس: پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.