گزارش روزانه فلزات پایه 13 نوامبر 2022

آنچه در این مقاله میخوانید

بازار سهام آمریکا امروز در پی نوسانات شدید در بازار کریپتو دچار نوسانات شدیدی بود. نرخ تورم روز قبل نشان‌گر افت اندک نسبت به نرخ پارسال همین موقع بود. با این حال، گزارشات دانشگاه میشیگان نشان داد که مصرف‌کنندگان باید انتظار رشد نرخ تورم را داشته باشند و این نرخ در یک سال آینده به 5.1 درصد و در ده سال آینده به 3 درصد برسد.

شاخص دلار باز هم به سقوط خود ادامه داد و از 107 هم پایین‌تر آمد. همچنین بازده 10 ساله خزانه آمریکا هم به 3.81 درصد کاهش یافت. مقامات اتحادیه اروپا نسبت به پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی تجدید نظر کردند. آن‌ها، که پیش از این 1.4 درصد را گزارش داده بودند، هم اکنون این رقم را تنها 0.3 درصد پیش‌بینی کردند. بدین ترتیب، خبری از گسترش اقتصادی نخواهد بود و پیش‌بینی کردند که قیمت برای مصرف‌کنندگان تا 6.1 درصد افزایش داشته باشد.

بازار فلزات، با خبر کاهش محدودیت‌های کرونایی چین، جان تازه‌ای گرفت. در ادامه روز، بازار فلزات گام مثبت دیگری هم برداشت. این گام مثبت زمانی رخ داد که قانون‌گذاران از بانک‌های درجه دو خواستند که در دو ماهه پایانی سال 56 میلیارد دلار دیگر را به بخش خصوصی تزریق کنند. بعد از آن که سیاست‌های مالی کاهش بودجه نتوانست رشد اقتصادی را به مسیر خوب بازگرداند، سیاست‌مداران تصمیم گرفته‌اند که از بخش‌های عمومی حمایت کنند.

در نتیجه، آلومینیوم بیش از 6 درصد رشد داشت و به بیش از 2400 دلار به ازای هر تن رسید. در نهایت هم آلومینیوم به بالاترین نرخ خود (2463 دلار در هر تن) از آگوست رسید. مس به بالای 8500 دلار در هر تن رسید. بازار این فلز هم در نرخ 8492 دلار برای هر تن بسته شد که از ژوئن بی‌سابقه بود. به همین ترتیب، فلز روی هم بیش از 130 دلار در هر تن افزایش داشت و به 3024 دلار در هر تن رسید. افزایش نرخ سرب چندان چشمگیر نبود اما حدود 20 دلار افزایش داشت و از 2140 دلار به 2161 دلار رشد داشت و در همین نرخ بسته شد.

معاملات آتی نفت هم به همین ترتیب بالا رفتند. دو شاخص نفت “وست تگزاس اینترمیدیت” (WTI) و “برنت” (Brent) به ترتیب 89 و 96 دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شدند. فلزات گران‌بها با نوسان همراه بودند. طلا و نقره تقریباً بدون تغییر باقی ماندند و در پایان روز به ترتیب 1761 و 21.44 دلار ارزش‌گذاری شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه فلزات پایه 13 نوامبر 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.