گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 23 نوامبر 2022

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 23 نوامبر 2022
آنچه در این مقاله میخوانید

به دنبال اظهارات نه چندان سختگیرانه از سوی مقامات فدرال رزرو و اعلام آمادگی لورتا مستر (Loretta J. Mester)، رئیس فدرال رزرو کلیولند، برای کاهش سرعت افزایش نرخ‌ها، ارزش سهام ایالات متحده افزایش یافت.

نظرسنجی تولیدی ریچموند، با داده‌های اخیر که اوج فشار هزینه‌های ورودی را تایید می‌کند، کمی پایین‌تر از حد انتظار بود.

ارزش دلار اندکی کاهش یافت، و بازده ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده تا 3.76% پایین آمد. در همین حال، ضریب اطمینان مصرف کننده منطقه یورو به بالاترین حد در 5 ماه گذشته رسید. با این حال، سطح کلی در پایین‌ترین سطح تاریخی خود باقی مانده و با ورود این قاره به بحران انرژی، قرار است بیشتر سقوط کند.

فلزات پایه

امروز، سرمایه‌گذاران شاهد بازگشتی در بازار فلزات بودند؛ بهای نیکل به بالای سطح 26,000 دلار در هر تن افزایش داشت تا با 26,022 دلار در هر تن بسته شود.

در نیمه دوم روز، قلع شتاب بیشتری به دست آورد و با روندی صعودی، با قیمت 22,194 دلار در هر تن بسته شد. میزان اسپردها در طول روز، تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

بازارها بی‌رونق باقی مانده‌اند و معاملات حجم پایینی دارند. در نتیجه، تغییرات قیمت در طول روز بیش از حد هستند. کاهش نسبی ارزش دلار نیز به حمایت از قیمت‌ها کمک کرده است.

آلومینیوم و مس، به ترتیب، به قیمت بالاتر 2,429 و 8,013 دلار در هر تن رسیدند.

از سوی دیگر، سرب و روی با کاهش اندکی در طول روز بسته شدند و بهای آنها به ترتیب، به 2,093.50 و 2,914.50 دلار در هر تن افزایش دهند.

نفت و فلزات گرانبها

پس از مخالفت عربستان سعودی با افزایش تولید اوپک پلاس، قیمت‌های آتی نفت افزایش یافت. بهای نفت وست تگزاس و برنت، به ترتیب، به 81 و 89 دلار در هر بشکه رسید.

بهای طلا و نقره نیز بدون تغییر در 1,741 و 21.00 دلار در هر اونس باقی ماند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 23 نوامبر 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.