چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

از آنجا که معامله‌گران انتظار دارند در میان داده‌های مثبت اقتصادی ایالات متحده، نرخ‌های بالای فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد، چشم انداز هفتگی فارکس برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت.

با پیش‌بینی در مورد اتخاذ سیاست‌های سخت‌تر از سوی بانک‌های مرکزی در ایالات متحده و منطقه یورو، این جفت ارز هفته را تقریباً ثابت به پایان رساند.

برخلاف پیش‌بینی‌ها برای کاهش 0.2 درصدی، گزارش روز جمعه حاکی از افزایش سالانه 0.8 درصدی قیمت‌های صادراتی در ایالات متحده بود. در روز پنج‌شنبه، داده‌ها نشان داد که مطالبات مقرری هفتگی بیکاری کمتر از حد انتظار بوده و قیمت ماهانه تولیدکننده در ماه ژانویه افزایش یافته است. چهارشنبه شاهد انتشار داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی بودیم که به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت و داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز سه‌شنبه نشان‌دهنده افزایش مداوم تورم بود.

این داده‌ها، همراه با اظهارات سختگیرانه دو مقام فدرال رزرو که در روز پنجشنبه مطرح شد و پیش‌بینی سه افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری از سوی گلدمن ساکس و بانک آمریکا، باعث شد سرمایه گذاران خود را برای تشدید بیشتر سیاست‌ها آماده کنند.

روز جمعه، این دو سیاستگذار برجسته تاکید کردند که نرخ بهره بانک مرکزی اروپا باز هم ممکن است افزایش یابد. این مسئله باعث شد تا قیمت‌ها در بازار افزایش یابد و پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه ناشی از جلسه سیاست‌گذاری قبلی را مردود ساخت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

داده های مربوط به تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و ایالات متحده در هفته آینده رشد اقتصادی این دو منطقه را نشان خواهد داد. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که آیا نرخ‌های بهره بالا بر اقتصادهای اصلی تأثیر منفی می گذارد و خطر رکود را در پی دارد یا خیر.

گزارش مربوط به سیاست پولی فدرال رزرو همچنین توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد چون دلایل افزایش نرخ‌ها در آخرین جلسه را نشان می‌دهد.

پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

نمودار روزانه یورو/ دلار

نمودار روزانه نشان می‌دهد که جفت ارز یورو/ دلار آمریکا زیر میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) معامله شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 50 است، که این مسئله حاکی از آن است که پس از یک روند صعودی قوی، خرس‌ها بر بازار تسلط یافته‌اند. خرس‌ها در سطح مقاومت کلیدی 1.1000 کنترل را به دست گرفته و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 22 رساندند.

همان طور که در مورد شاخص قدرت نسبی (RSI) مشاهده شد، که هیچ گاه زیر 50 نرفت، روند قبلی صعودی بود. با وجودی که خرس‌ها کنترل را در دست گرفته‌اند، اما برای نشان دادن قدرت خود باید از میانگین متحرک ساده (SMA) فاصله بگیرند. در حال حاضر، قیمت به میانگین متحرک ساده نزدیک است و کندل‌های کوچکی تولید می‌کند که نشان‌دهنده ضعف در حرکت است.

اگر خرس‌ها قوی‌تر شوند، قیمت احتمالا به زیر سطح حمایت 1.0601 می‌رسد و به سمت سطح حمایت 1.0402 پیش می‌رود.

دیدگاه خود را درباره چشم انداز هفتگی فارکس: پیش بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.