تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) 10 ژوئن 2023

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) 10 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس این جفت ارز می‌خوانید:

  • پس از کاهش شاخص مدیران خرید (PMI) و داده‌های بازار کار، ارزش دلار پایین آمد.
  • گمانه‌زنی‌ها برای افزایش نرخ در ماه جولای باعث شد تا حامیان دلار نسبت به آینده آن امیدوار شوند.
  • سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر برگزاری نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) هستند، جایی که فدرال رزرو احتمالاً نرخ‌های فعلی را حفظ خواهد کرد.


پس از آن که انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده نشانه‌هایی از ضعف در اقتصاد ایالات متحده را نشان داد، تحلیل هفتگی فارکس برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نسبتاً صعودی طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

همچنان که کاهش ارزش دلار به یورو اجازه داد قبل از عقب‌نشینی، اندکی صعود کند، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا ( EUR/USD) هفته‌ای نسبتاً صعودی را پشت سر گذاشت. پس از کاهش شاخص مدیران خرید (PMI) و داده‌های بازار کار، ارزش دلار پایین آمد. داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) حاکی از کاهش فعالیت‌های اقتصادی است، در حالی که گزارش مربوط به مطالبات بیکاری شکاف‌هایی را در بازار کار ایالات متحده نشان می‌دهد. در نتیجه، داده‌های ضعیف به گمانه‌زنی‌ها در مورد توقف روند رشد نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده دامن زد.

با این حال، پس از آن که گمانه‌زنی‌ها برای افزایش نرخ در ماه جولای باعث شد تا حامیان دلار نسبت به آینده آن امیدوار شوند، ارزش دلار در روز جمعه اندکی افزایش یافت. سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که فدرال رزرو در نشست 13 تا 14 ژوئن خود، نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ خواهد کرد. با این حال، فدرال رزرو احتمالاً رویکرد افزایش نرخ خود را حفظ خواهد کرد و به دلیل تورم بیش از هدف 2 درصدی خود، در ماه جولای نشانه‌هایی از افزایش نرخ را نشان خواهد داد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

سرمایه‌گذاران بسیاری از داده‌های مهم از جمله تورم مصرف‌کننده، تورم تولیدکننده و شاخص خرده‌فروشی را از ایالات متحده دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر برگزاری نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) هستند، جایی که فدرال رزرو احتمالاً نرخ‌های فعلی را حفظ خواهد کرد.

بر اساس ابزار Fedwatch CMEGroup، معامله‌گران تا 72 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی ایالات متحده در جلسه سیاست گذاری 13 تا 14 ژوئن خود، نرخ‌های بهره خود را در محدوده 5 تا 5.25 درصد حفظ کند.

داده‌های مربوط به قیمت مصرف‌کننده که در روز سه شنبه منتشر می‌شوند، بر انتظارات مربوط به اقدامات آتی فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): گاوها در سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 22 خرس‌ها را به چالش می‌کشند

نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

در نمودار روزانه، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا پس از توقف در سطح حمایت 1.0670، دوباره به سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) رسیده است. با این حال، سوگیری نمودار نزولی است چون قیمت همچنان زیر میانگین متحرک ساده (SMA) قرار دارد. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) برای مدتی زیر 50 معامله می‌شود که نشان‌دهنده حرکت نزولی قوی‌تر است.

اگر سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) قوی بماند، قیمت برای رسیدن مجدد به سطح 1.0670 پایین‌تر خواهد رفت. با قدرت کافی، خرس‌ها می‌توانند به زیر سطح حمایت 1.0670 نفوذ کنند و دوباره به سطح حمایت 1.0551 برسند.

با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که گاوها در هفته آینده قوی‌تر شوند. قیمت از سطح 1.0670، یک کندل صعودی قوی ایجاد کرده است. افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) به آن امکان می‌دهد تا دوباره به سطح 1.0851 برسد.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی هفتگی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) 10 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.