گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 13 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 13 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که فعالان بازارها برای هفته‌ای مملو از انتشار داده‌های مربوط به سیاست‌های پولی و اقتصاد کلان آماده می‌شدند، ارزش سهام ایالات متحده افزایش یافت. این مسئله باید تا حدی باعث ایجاد نوسان در بازار شود.

فدرال ‌رزرو آماده است تا نرخ‌ها را در جلسه ماه ژوئن بدون تغییر نگه دارد، و ما انتظار داریم که داده‌های مربوط به تورم و بازار کار انتظارات بازار را در جلسه ماه جولای هدایت کند.

از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا احتمالاً نرخ‌های خود را تا 25 واحد افزایش می‌دهد. بخش جالب تر احتمالاً مربوط به سخنرانی کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مورد زمان پایان چرخه انقباض است.

همزمان، قرار است سیاست گذاران پیش‌بینی‌های خود در مورد تولید ناخالص داخلی (GDP) و تورم را به‌روز کنند. به احتمال زیاد، قبل از این که نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه داریم، در ماه جولای شاهد افزایش دیگری خواهیم بود.

ارزش دلار پیرامون سطح 103.50 نوسان داشت و بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در 3.75 درصد ثابت باقی ماند.

فلزات پایه

پس از آن که گزارش گلدمن ساکس (Goldman Sachs) نشان داد که ضعف بیشتری در بازار املاک چین وجود دارد، قیمت آتی سنگ آهن برای اولین بار در 9 روز گذشته کاهش یافت. این فلز به عنوان شاخص چشم‌انداز صنعتی منطقه عمل می‌کند، و انتشار خبر اخیر در مورد ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی از سوی مقامات دولتی به افزایش قیمت‌ها به بالاتر از 100 دلار در هر تن کمک کرد. حتی با وجود احتمال افزودن محرک پولی توسط بانک خلق چین (PBoC) در روز پنجشنبه، معاملات امروز این فلز با قیمت پایین‌تر 108.87 دلار در هر تن بسته شد.

در نتیجه، بهای سایر فلزات ساختمانی مانند روی و نیکل کاهش یافتند و، به ترتیب، با قیمت 2,349.50 و 20,755 دلار در هر تن بسته شدند.

آلومینیوم نیز در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و در حالی که محدوده طولانی مدت را حفظ کرد، بهای آن به 2,228 دلار در هر تن کاهش یافت.

سطح حمایت از مس در 8,300 دلار در هر تن ثابت ماند و این فلز با قیمت 8,310.50 دلار در هر تن بسته شد.

مطابق با سایر دارایی‌های ریسکی، رویدادهای کلیدی این هفته، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده و برگزاری نشست بعدی فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد بود. با این حال، پس از آن، ما برای دیدن هر گونه انگیزه قوی برای خارج کردن قیمت‌ها از محدوده فعلی تلاش می‌کنیم.

نفت و فلزات پایه

پس از افزایش نگرانی‌ها در مورد میزان تقاضای چین، قیمت‌های آتی نفت، مطابق با سنگ آهن، به شدت کاهش یافت و بهای نفت وست تگزاس (WTI) و برنت، به ترتیب، به 67 و 72 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

همچنان که فعالان بازارها در مورد مسیر آتی انقباض فدرال رزرو نامطمئن باقی ماندند، بهای طلا و نقره دچار نوسان شدند و قیمت آنها، به ترتیب، در 1,957 و 24.00 دلار در هر اونس بدون تغییر باقی ماندند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 13 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.